یکی ازفعالین حوزه بازارفرش عنوان کرد:ایران گره، درکنار فرش‌بافان ایرانی هست

یکی از فعالین حوزه بازار فرش گفت: مجموعه ایران گره باهدف شفاف‌سازی در حوزه بازار فرش، کمک به فرش بافان و صدور شناسنامه تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،محمدرضا تاجر رشتی یکی از فعالان حوزه بازار فرش، در آیین افتتاح نمایشگاه فرش بالوک بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنم در آینده دانشجویانی که درخصوص تاریخ فرش قم دست به قلم خواهند شد، می‌نویسند روزی شخصی به نام هادی پورجوان فرش قم را در یک فضای هنری به نمایش گذاشت.

وی افزود: ما در انجمن کارفرمایان فرش دست‌باف قم به دنبال این هستیم از فرش‌بافان حمایت کرده تا فرش قم را به عنوان یک اثر هنری زیبا و جذاب به دنیا معرفی کنیم تا جایگاه اصلی خود در جامعه ایرانی و بین‌الملل را پیدا کند.

این فعال حوزه فرش دست‌باف گفت: یکی از نکاتی که درخصوص بازار فرش دست‌بافت باید مورد توجه قرار گیرد این است که قیمت‌ها به طور شفاف باید برای خریدار مشخص شود. اگر نتوانیم قیمت‌ها را به صورت دقیق و شفاف در معرض نمایان بگذاریم هرگز نمی‌توانیم بازار پویا و پرمخاطبی برای فرش دست بافت ایجاد کنیم.

تاجر رشتی خاطرنشان کرد: در همین راستا با تشکیل استارت آپی تحت عنوان «ایران گره» زیرساختی را برای شفافیت مسائل مختلف در بازار فرش دست‌بافت ایجاد کردیم. صدور شناسنامه، راه‌اندازی بازار فروش، کارشناسی فرش، همراهی و کمک به تشکیل نمایشگاه فرش و… بخشی از اقدامات مجموعه ایران گره است.
گفتنی است، نمایشگاه فرش بالوک از تاریخ ۲۵ آبان تا ۱ آذر ۱۴۰۲، در محل ساختمان کتاب سرو واقع در میدان دستغیب قم برقرار است و پدذیرای علاقه مندان به هنر فرش می باشد.