با سخنرانی امام جمعه قم؛

یادواره شهدای بخش خلجستان استان قم برگزار شد

یادواره 159 شهید بخش خلجستان استان قم، با تجلیل از خانواده‌های شهدا توسط آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در شهر دستجرد مرکز این بخش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی شهرداری دستجرد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵۹ شهید بخش خلجستان استان قم، همزمان با روز شهید و به میزبانی شهرداری دستجرد، در سالن مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران این شهر با حضور پرشور مردم دستجرد و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

سخنرانان این مراسم، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، و امیرسرتیپ دوم حمیدرضا سلمانی فرمانده قرارگاه انصار نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند.

شعرخوانی مجید تال، اجرای مهدی کلانترزاده، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شهدا و تجلیل از نفرات برگزیده، برپایی نمایشگاه نقاشی ویژه کودکان و تجلیل از نقاشی‌های برتر بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در این مراسم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، حسن محبوبی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی امام جمعه بخش خلجستان، حسین طالعی شهردار دستجرد، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و جمعی دیگر از مسئولان استانی حضور داشتند.

در پایان این مراسم از برخی خانواده شهیدان بخش خلجستان از جمله محمدحسن بیگی، محسن سلمانیان(همرزم شهید قاسم سلیمانی)، علی اصغر خان میرزایی، قاسم سبزعلی و  محمدعلی ابرقویی تقدیر به عمل آمد.

همچنین خانواده سه شهید مدافع حرم لشگر فاطمیون ساکن شهر دستجرد، شهیدان محمدالله اسدی، مصطفی محمد میرزایی و محمد یزدیان به‌عنوان نمایندگان شهدای لشکر فاطمیون، در مراسم یادواره شهدای بخش خلجستان تجلیل شدند.

///////////////////////////////

//////////////////////////////////

آیت‌الله سعیدی:

انتظار شهدا از مردم حراست از انقلاب اسلامی است

روز به روز بر عظمت انقلاب افزوده می‌شود

امام جمعه قم با بیان این که شهدا از خانواده‌هایشان و اقشار مختلف جامعه متوقع هستند تا از انقلاب اسلامی حراست کنند، گفت: شهدا انتظار دارند که همه ما از فرصت ماندن در این دنیا به شیوه مطلوب استفاده و در راه اسلام و انقلاب هزینه کنیم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری دستجرد، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، در مراسم یادواره ۱۵۹ شهید بخش خلجستان که همزمان با روز شهید و به میزبانی شهرداری دستجرد در سالن ورزشی فرهنگی شهید چمران این شهر برگزار شد، با بیان اینکه شهدا زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شهدا مراقبت از مؤمنان حاضر است؛ شهدا حامی مؤمنان هستند و سنگ‌ها را از سر راه آنان برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه شهدا بر عملکرد ما نظارت می‌کنند که با میراث ایران اسلامی و انقلاب چه می‌کنیم، گفت: شهدا از خانواده‌هایشان و اقشار مختلف جامعه متوقع هستند تا از انقلاب اسلامی حراست کنند و انتظار دارند که همه ما از فرصت ماندن در این دنیا به شیوه مطلوب استفاده و در راه شهدا هزینه کنیم.

امام جمعه قم، خون شهدا را منشأ بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به برکت استفاده از فرصت‌ها تا به امروز مانده و روز به روز نیز بر عظمت آن افزوده می‌شود.

وی ماه شعبان را ماه نشاط مؤمنان دانست و با بیان این که شعبان فرصتی برای نیرو گرفتن و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان است، گفت: شادی و نشاط در اسلام که در ماه شعبان تأکید بیشتری شده، هدفمند است، چرا که موجب آمادگی مؤمن برای عبادت بهتر می‌شود.

//////////////////////////////

/////////////////////////////////

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

انقلاب ایران بسترساز انقلاب جهانی امام عصر(ع) است

نباید میان فرزندان ایران خط ‌کشی کرد

استاد حوزه علمیه قم گفت: فردی لیست را به عنوان آخوندهای حکومتی منتشر کرده و بنده را در این لیست نفر سوم قرار داده است؛ من از او گلایه دارم که چرا من را نفر اول نگذاشته است؛ من افتخار می‌کنم آخوند درباری باشم که سرباز آن دربار قاسم سلیمانی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری دستجرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم یادواره ۱۵۹ شهید بخش خلجستان که همزمان با روز شهید و به میزبانی شهرداری دستجرد در سالن ورزشی فرهنگی شهید چمران این شهر برگزار شد، با بیان اینکه در طول تاریخ، انقلاب‌های ماندگار کم هستند، عنوان کرد: کم داریم انقلابی که مؤثر بوده و تاثیرش استمرار داشته باشد و به یک عصر و جامعه خاص محدود نشود؛ اما انقلاب‌هایی که این سه ویژگی را داشته باشند در تاریخ وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب به معنای تحول اساسی و ریشه‌ای است، عنوان کرد: انقلاب خاتم الانبیا(ص) نخستین انقلاب است، چراکه ایشان در جامعه ای مبعوث شدند که از ارزش های انسانی خبری نبود؛ پیامبر(ص) در دوره جاهلیت بسیاری از جهل‌ها را کنار زدند و آنچه که به عنوان ارزش بود را در جامعه حاکم کردند، اما اموری در جاهلیت متداول بود؛ از طرفی خط نفاق همیشه به دنبال فرصتی بود تا این امور را احیا کنند و انقلاب را از بین ببرد.

*منافقان با تفرقه‌اندازی میان مردم به دنبال موج‌سواری هستند

استاد حوزه علمیه قم گفت: در زمان پیامبر(ص) عهدنامه ای نوشتند که اجازه ندهند بعد از پیامبر(ص) مسیر ولایت ادامه پیدا کند، درحالی که نبی گرامی اسلام، حضرت علی(ع) و اولاد ایشان را به عنوان جانشینان و صراط مستقیم معرفی کرده بودند، اما منافقان در زمان بیماری پیامبر(ص) توانستند به مقصود خود برسند، چراکه گروه‌های جاهل در مدینه به نزاع دامن زدند و منافقان موج سواری کردند.

وی با بیان این که تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر اتحاد و انسجام بخاطر جلوگیری از موج سواری منافقان است، گفت: دو قبیله در مدینه نزاع ایجاد کردند و در اثر این نزاع، سردمداران ظلم به میدان آمدند و جامعه را در اختیار خود گرفتند.

مؤمنی تصریح کرد: جان در بدن پیامبر بود اما با علی بن ابیطالب(ع) بیعت کردند و بعد از پیامبر(ص)، به سراغ اولی، دومی و سومی رفتند؛ مردم هم می دانستند که لایق‌تر از علی(ع) برای جایگزینی پیامبر(ص) نیست اما سکوت کردند.

وی گفت: جامعه پیامبر به بلوغ لازم نرسید و از ولایت دور شد و نتیجه این شد که امام علی(ع) خانه‌نشین شد.

مؤمنی با بیان اینکه انقلاب دوم انقلاب امام حسین(ع) بود که مؤثر بود و ماندگار شد و همه جوامع را دربرگرفت، تصریح کرد: وای بر جامعه‌ای که بر اثر بی‌توجهی خواص، جهل عمومی و بی‌تفاوتی آحاد مردم، ولی خدا مجبور شود به گودی قتلگاه برود تا جامعه را از جهل نجات دهد.

این سخنران مذهبی با بیان اینکه با شهادت امام حسین(ع) بستر برای انقلاب سوم فراهم شد، گفت: تا زمان شهادت امام حسین(ع) مردم به اهل بیت(ع) پشت کردند، اما بعد از ایشان امام سجاد(ع) انقلابی را آغاز کردند که پایه‌های آن توسط امام باقر(ع) نهاده و توسعه آن با امام صادق(ع) محقق شد؛ یک انقلاب فرهنگی بزرگ رقم خورد که هر سه ویژگی انقلاب در انقلاب سوم هم محقق شد.

*انقلاب ایران بسترساز انقلاب جهانی امام عصر(ع) است

وی با بیان اینکه انقلاب چهارم که همه منتظر آن هستیم، انقلاب جهانی امام عصر(عج) است، تصریح کرد: ما اکنون در انقلاب فرهنگی صادقین(ع) به سر می بریم و با الگوگرفتن از سند چشم انداز امام حسین(ع) به دنبال تحقق آرمان‌های اسلامی در نقاط مختلف دنیا هستیم.

مؤمنی خاطرنشان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما در امتداد عاشوراست، ما هم باید کار جهادی کنیم و هم باید از نظر فرهنگی به بلوغ، شعور و جایگاه متعالی برسیم تا بتوانیم بستر انقلاب آخر را محقق کنیم.

وی ادامه داد: دشمن از جایگاه انقلاب اسلامی ایران آگاه است و در همه عرصه ها به ما حمله کرده است؛ بسیاری از جوانان ما هم متاسفانه نسبت به حقایق آگاه نیستند و به همین علت رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیین فوری و عینی را مطرح کردند و بر همه واجب است که به عرصه جهاد تبیین ورود کنند.

مؤمنی خاطرنشان کرد: دشمن امروز سوار بر فضای مجازی است و ما باید به اندازه توان خود جهاد تبیین کرده و جوانان را نسبت به حقایق آگاه کنیم؛ ایران امروز واکسن تولید و آن را صادر می‌کند، ایران پهپاد می‌زند و می‌گیرد و پیشرفته‌تر از آن را هم تولید می‌کند و این مباحث باید به جوانان گفته شود.

*مسئولان باید قدردان مردم فهیم ایران باشند

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران، مردم خوبی هستند و مسئولان باید قدردان این مردم فهیم باشند، گفت: با وجود همه فشارهای دشمن و تلاش‌های منافقان، بی سابقه ترین راهپیمایی را در ۲۲ بهمن ماه امسال داشتیم؛ برای نیمه شعبان هم جو را بسیار آلوده کردند اما باز هم مردم به قم و جمکران آمدند و ثابت کردند که پای امام خود ایستاده‌اند.

*آخوند حکومت بودن افتخار من است

مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: فردی لیست را به عنوان آخوندهای حکومتی منتشر کرده و بنده را در این لیست نفر سوم قرار داده است؛ من از او گلایه دارم که چرا من را نفر اول نگذاشته است؛ من افتخار می‌کنم آخوند درباری باشم که سرباز آن دربار قاسم سلیمانی است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ما امروز در انقلاب فرهنگی هستیم و هر کسی باید به عرصه جهاد تبیین ورود و جوانان امروز را روشن کند؛ ما نباید خط‌ کش گذاری کنیم، چراکه جوانان، فرزندان ایران هستند و ما باید حرف آنان را بشنویم و مشکلات آنان را پیگیری کنیم.

/////////////////////////

///////////////////////////////

امیرسرتیپ سلمانی:

جوانان ایران امروز هم همانند دفاع مقدس مقابل دشمن مقاومت خواهند کرد

فرمانده قرارگاه انصار نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جوانان ایران اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا، در هشت سال دفاع مقدس جانانه مقاومت کردند و بدون اینکه یک وجب از میهن خود را از دست بدهند به لطف خدا توانستند به پیروزی برسند؛ امروز نیز جوانان ایرانی همانند دوران دفاع مقدس، مقابل توطئه دشمن مقاومت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری دستجرد، امیرسرتیپ دوم حمیدرضا سلمانی فرمانده قرارگاه انصار نیروی زمین ارتش در مراسم یادواره ۱۵۹ شهید بخش خلجستان که همزمان با روز شهید و به میزبانی شهرداری دستجرد در سالن ورزشی شهید چمران این شهر برگزار شد، با بیان اینکه شهداء با نثار خون خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت عاشورا دارد و امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری، دانشگاهی را بنا نمودند که جوانان مخلصی در این دانشگاه تربیت شدند.

وی با بیان این که یاران امام حسین(ع) ویژگی‌های بسیاری از جمله ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی داشتند، گفت: یکی از بازرترین ویژگی‌های آنان، این بود که امام زمان خود را به معنای واقعی کلمه شناختند و عارف بالله شدند؛ نهضت ایران اسلامی هم با تأسی از نهضت عاشورا به پیروزی رسید و با پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت در دنیا تغییر کرد.

فرمانده قرارگاه انصار نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دوران جنگ سرد، دنیا به وسیله دو قطب شرق و غرب اداره می‌شد، عنوان کرد: قطب غرب به سردمداری آمریکا با عنوان ناتو و قطب شرق نیز با عنوان پیمان ورشو، دنیا را اداره می‌کردند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به عنوان لبه جلویی پیمان ناتو، هندسه قدرت را تغییر داد و بر همین اساس جنگی علیه ایران تحمیل شد.

امیر سلمانی خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا هشت سال جانانه مقاومت کردند و بدون اینکه یک وجب از میهن خود را از دست بدهند به لطف خدا توانستند به پیروزی برسند و امروز نیز جوانان ایرانی همانند دوران دفاع مقدس مقابل توطئه دشمن مقاومت خواهند کرد.

وی گفت: شرق و غرب با یکدیگر متحد شدند و کشورهای بسیاری به طرفداری از استکبار جهانی مقابل ایران قرار گرفتند، اما به لطف خداوند متعال و مردان ایران، جنگ تحمیلی هم به پایان رسید و یک وجب هم از خاک میهن اسلامی کم نشد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷، زمانی که گرمای شلمچه ۶۰ درجه بود و تخم مرغ هم جلوی سنگرها پخته می‌شد، دشمن به رزمندگان اسلام حمله کرد و در این حمله، افراد بسیاری اسیر شدند؛ ۹۶ درصد از اسیران مجروح هم شدند و در سوله‌هایی با بیش از ۵۵ درصد گرما زندانی شدند؛ عراق هم توانایی اداره این زندان‌ها را نداشت و رزمندگان روزهای سختی را تحمل کردند.

وی از حزب بعث به عنوان نوادگان شمر و ابن سعد نام برد و گفت: همانطور که شمر مانع رسیدن آب به امام حسین(ع) و یاران ایشان شد، حزب بعث نیز آب را بر روی زندانیان ایرانی بست؛ رزمندگان چفیه‌های خود را به آب‌های لجن می‌زدند تا با استفاده از آن حلقوم بیماران را کمی ترَ کنند.