چگونگی فرآیند ترخيص اینترنتي وسایل نقليه
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سرهنگ ” غلامرضا صدفی ” اظهار داشت: هدف از ارائه خدمت ترخیص اینترنتی ، تسریع در روند ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در راستای تکریم مردم، حفظ حقوق شهروندی، کاهش هزینه ها و صیانت از اموال مردم و ارتقاء سرمایه اجتماعی است.
وی افزود: از دیگر اهداف ارائه این خدمات ، هوشمند سازی و تسریع در ارائه خدمات ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مالکان، حذف فرآیندها و تشریفات غیرضروری اداری در ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و کاهش حجم مراجعه حضوری افراد به مجموعه های پلیس راهور و دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+ ۱۰ خواهد بود.
رئیس پلیس راهور استان قم ۹ گام بکار رفته در ارائه خدمت ترخیص اینترنتی را به شرح ذیل عنوان کرد.
گام اول: احراز هویت: که به صورت غیرحضوری با مراجعه به اپلیکیشن پلیس من و سایت اینترنتی پلیس صورت می گیرد، افرادی که قبلا با حضور در دفاتر پلیس+۱۰ احراز هویت شده اند نیازی به احراز هویت مجدد ندارند .
گام دوم: احراز مالکیت: با ثبت کدملی و شماره تماس مالک در سامانه و تطبیق با سامانه شماره گذاری انجام می شود.
گام سوم: انتخاب پلاک در سامانه توسط مالک و بررسی سامانه در خصوص تایید ترخیص توسط یگان توقیف کننده به صورت خودکار اقدام می کند.
گام چهارم: ثبت درخواست ترخیص توسط مالک برای پلاک مورد نظر در اپلیکیشن پلیس من و سایت اینترنتی پلیس و پرداخت خلافی و هزینه خدمت.
گام پنجم: بررسی علت توقیف: سامانه نسبت به بررسی علت توقیف مرتبط با راننده براساس اطلاعات ثبت اولیه توقیف اقدام و درخواست به صورت سیستمی برای بررسی به کارتابل سامانه جامع پارکینگ ستاد ترخیص ارسال می شود.
گام ششم: بررسی مراحل ترخیص توسط ستاد ترخیص :کاربر ستاد ترخیص درخواست اینترنتی را بررسی و در صورت صحت اطلاعات مندرج(علت توقیف و اطلاعات راننده ) و نبود منع ترخیص نسبت به تایید ترخیص اقدام و مراتب برای ادامه مراحل ترخیص به مالک پیامک می شود.
گام هفتم: پرداخت هزینه های انتقال و توقف گاه، به صورت سیستمی با هدایت مالک به درگاه بانکی، پرداخت و تسویه می شود.
گام هشتم: اتمام مراحل ترخیص و ارسال پیامک ترخیص و تحویل به مالک برای مراجعه به توقف گاه و تحویل خودرو.
گام نهم: نظرسنجی: پس از اتمام مراحل ترخیص و تحویل، امکان ثبت میزان رضایت مندی افراد از این خدمت در سامانه فراهم شده است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0