دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان قم خبر داد:

پرداخت بیش از۱۱هزار تسهیلات فرزند آوری در ۸ ماهه اول سال جاری، در استان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان قم از پرداخت 11هزار و 790 فقره وام فرزند آوری در 8 ماهه اول سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سید رسول میر خلفی افزود: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،۱۲بانک در استان با پرداخت بیش از ۵۰۰میلیارد تومان از۱۱هزارو ۷۹۰ متقاضی دریافت وام فرزند آوری حمایت کرده اند و بیش از ۲۵۰۰متقاضی در صف اخذ تسهیلات هستند که به آنها نیز در اسرع وقت، تسهیلات حمایت از فرزند پروری تعلق خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: .پدران فرزندان متولد ابتدای فروردین ۱۴۰۰ به بعد، تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند،نسبت به ثبت نام در سامانه وام فرزندآوری بانک مرکزی به نشانی
https://ve.cbi.ir/VC/TasRequestVC.aspx اقدام نموده اند.
میرخلفی اضافه کرد: تسهیلات فرزندآوری، بدون الزام به سپرده گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می شود و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.
وی تصریح کرد: در صورتیکه حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق دستورالعمل به کودک بعدی نیز امکان پذیر است ودر مورد تولد فرزندان دو قلو و بیشتر، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می گیرد.
رئیس امور شعب بانک ملی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان قم در پایان گفت: مبلغ این وام، به ترتیب برای فرزندان اول۲۰ میلیون تومان،برای فرزند دوم۴۰میلیون تومان، برای فرزند سوم، ۶۰میلیون تومان برای فرزند چهارم ۸۰میلیون تومان وبرای فرزند پنجم یا بیشتر، ۱۰۰ میلیون تومان است.