پاسخگویی به بیش از ۲۷۸ هزار تماس مردمی توسط آبفای قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پاسخگویی به بیش از 278 هزار تماس مردمی با مرکز تلفنی 122 آبفای قم خبر داد و گفت: این مرکز آماده پاسخگویی به تمام سوالات، پیشنهادات و انتقادات مردم در حوزه آب و فاضلاب است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری به ارائه گزارشی از عملکرد مرکز تلفنی ۱۲۲ قم طی ۹ ماهه نخست امسال پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه، بالغ بر ۲۷۸ هزار تماس مردمی در حوزه‌های مختلف با این مرکز برقرار شده است.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد تماس‌ها توسط کارشناسان پاسخگویی شده است، یادآور شد: مابقی تماس‌ها نیز توسط سامانه‌های خودکار مانند اعلام رقم کنتور و  استعلام مبلغ آب‌بها و پرداخت پاسخ داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم حدود ۲۸ درصد تماس‌ها را با مرکز تلفنی ۱۲۲ در حوزه موارد فوریتی آب و فاضلاب اعلام و خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد تماس‌ها نیز در حوزه خدمات مشترکین و موارد غیر فوریتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین زمان انتظار شهروندان برای ارتباط با کارشناسان مرکز ۵۹ ثانیه بوده است، گفت: میانگین زمان رسیدگی به حوادث آب و فاضلاب توسط اکیپ های امدادی از زمان اعلام شهروندان به مرکز ۱۲۲، حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه بوده است.

بختیاری با بیان اینکه تلفن ۱۲۲ برای پاسخگویی و پیگیری در سطح استان تعریف شده است، ابراز داشت: بالغ بر ۹۱ درصد از تماس‌ها از شهر قم و تنها ۹ درصد آن از شهرها و روستاها تابعه بوده است.

وی از اهالی و ساکنین شهرها و روستاهای تابعه استان خواست به منظور رصد و مدیریت یکپارچه درخواست‌ها، به جای مراجعه به مراکز شرکت آب و فاضلاب، درخواست‌های خود را به درگاه تلفنی ۱۲۲ اعلام و مطالبات خود را از همین درگاه  پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان با بیان اینکه مشکلات و درخواست‌های مطرح شده مردم در مرکز تلفنی ۱۲۲ به سرعت پیگیری می‌شود، از اعتماد مردم با این مرکز و اعلام و پیگیری درخواست‌ها، سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود از این طریق قدردانی کرد.