هشدار پلیس :افزایش کلاهبرداري های تلفني و پيامکي

يکي از جرائمي که به طور روزمره در حال وقوع بوده جرم کلاهبرداري تلفني و پيامکي است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از پلیس قم:متاسفانه شهروندان به دلايل اجراي برنامه هاي مختلف قرعه کشي که از طريق صداو سيما برگزار می شود، مشکلات اقتصادي، طمع،  آرزوي يک شبه پولدار شدن، وجود حساب […]

يکي از جرائمي که به طور روزمره در حال وقوع بوده جرم کلاهبرداري تلفني و پيامکي است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،به نقل از پلیس قم:متاسفانه شهروندان به دلايل اجراي برنامه هاي مختلف قرعه کشي که از طريق صداو سيما برگزار می شود، مشکلات اقتصادي، طمع،  آرزوي يک شبه پولدار شدن، وجود حساب هاي بانکي مختلف، وجود تعداد زياد سيم کارت و عدم احراز هويت مناسب در زمان افتتاح حساب بانکي و واگذاري سيم کارت، عدم آشنائي با بانکداري اينترنتي و کارکردهاي آن ، عدم آشنايي و يا نداشتن سواد فضاي مجازي ، متاسفانه موجب شده که متهمان به مدد فضاي مجازي و بانکداري اينترنتي به روش هاي ذيل در ساعات مختلف شبانه روز با افراد به بهانه برنده شدن جایزه در قرعه کشي همراه اول و… با شهروندان تماس تلفني يا پيامکي برقرار و پول هاي در حساب اشان را سرقت نمايند.
روش هاي کلاهبرداري تلفني و پيامکي :
۱-  برقراري ارتباط تلفني
۲- برقراري ارتباط از طريق تماس واتس آپي با پروفايل و آرم صدا وسيما
۳- برقراري ارتباط از طريق تماس واتس آپي با شماره مجازي
۴-  برقراري ارتباط از طريق تماس واتس آپي با شماره ايرانسل ، همره اول و رايتل
۵- ارسال پيامک با سرشماره هاي مشابه پيامک هاي بانکي و اپراتورهاي تلفن همراه
در تمامي موارد متاسفانه تحت عناوين مختلف، درخواست مراجعه به نزديکترين خودپرداز و اخذ مانده حساب، اخذ اطلاعات هويتي از قبيل شماره ملي، اخذ اطلاعات بانکي از قبيل شماره کارت ، تاريخ انقضاء ، CVV2 ، کدهاي تاييد فعال سازي اپليکيشن هاي مختلف بانکي (سامانه بام بانک ملي ، کليد بانک آينده و….) ورمز پويا (دوم) را از شهروندان به بهانه واريز جوائز به حساب اشان اخذ و در نهايت با دسترسي که خودشان به افراد کلاهبردار داده اند و يا شهروندان خودشان اقدام به واريز و يا برداشت وجه از حساب شان مي نمايند.
هشدار :
۱- براي واريز وجه به حساب مان نيازي به دادن اطلاعات هويتي و بانکي به افراد مختلف که مراوده مالي با آنها نداريم نیست.
۲-  براي يک يا دو حساب مان درخواست فعال سازي خدمات اينترنت بانک ، موبايل بانک نماييم.
۳- از سپرده گزاري و نگهداري وجوه قابل توجه در حسابي که متصل به خدمات بانکداري اينترنتي است، جدا خودداري نماييم.
۴- خدمات پيامک بانکي خود را فعال و بصورت دوره اي مانده گيري نموده و رمز اول خودمان را تغيير دهيم .
۵- به شماره تلفن هاي افراد ناشناس پاسخ نداده و يا چنانچه فرد ناشناسي اطلاعات بانکي و هويتي امان را درخواست نمود، از دادن اطلاعات نموده و تلفن مان را قطع نماييم.
۶-  از واگذاري و دادن هرگونه کدتاييد فعال سازي برنامه هاي مختلف (واتس آپ ، موبايل بانک و…) و رمز پويا و اول کارت هاي بانکي مان به ديگران اجتناب نماييم .
۷- سعي کنيم سواد فضاي مجازي و بانکداري اينترنتي ، خدمات و قابليت هاي آن را بياموزيم.

کشف ۱۴ دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت در قم

فرمانده انتظامی انتظامی شهرستان از کشف ۶ دستگاه انواع خودرو و ۸ دستگاه موتورسیکلت در این استان خبرداد.
سرهنگ”مرادحسین جعفریان ” با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای مطالبه به حق شهروندان،جلب رضایت عمومی و به منظور ارتقاء توان عملياتي ،کشف وسایل نقلیه مسروقه در دستور کار پلیس قم قرار گرفت.
وی افزود: با پی گیری های مستمر و انجام اقدامات اطلاعاتی و اخذ استعلامات از سامانه شماره گذاری،۳ دستگاه خودرو پراید و یک دستگاه خودرو خاور، یک دستگاه پیکان وانت و یک دستگاه نیسان مسروقه همچنین ۸ دستگاه انواع موتورسيکلت مسروقه شناسایی ، کشف  و به مالباختگان تحویل شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قم ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه مردم تصریح کرد: پيشگيري از جرایم، برخورد با سارقان و جلب رضايت عمومي مردم، از اهداف پليس در اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي است كه به صورت ويژه در دستور كار قرار دارد.

سیاه‌پوشان حسینی، شب هنگام در تردد از معابر دقت کنند

رئیس پلیس راهور استان قم:
🔹به علت دید کم رانندگان در شب هنگام مراقبت بیشتری در ترددهای شهری داشته باشند.
🔹عابران پیاده از خط‌کشی عابر، پیاده‌روها و پل‌های عابر تردد کرده و حتی الامکان از کفش‌ها و شلوارهایی با رنگ روشن استفاده کنند که بیشتر در معرض دید رانندگان در شب هنگام باشند.
🔹هنگام تاریکی هوا به ویژه در این ایام، توجه لازم را به جلو و اطراف داشته و بیش از پیش حین رانندگی توجه و دقت بیشتری نسبت به تردد عابران پیاده در سطح معابر شهر را داشته باشند.

توقیف کامیونت حامل ۴۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیونت حامل ۴۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق در این استان خبر داد.
سردار “سید محمود میرفیضی” اظهارداشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم با انجام اقدامات اطلاعاتی، یک دستگاه خودرو کامیونت حامل قاچاق که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود در محور مواصلاتی استان قم شناسایی و توقیف خودرو در دستور کار آن ها قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی استان به محور مواصلاتی مورد نظر اعزام و کاميونت موصوف را با بار قانوني دستمال کاغذي متوقف کردند.
فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: سپس در بازرسی از خودرو ۴۷۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق که جاسازی شده بود کشف و یک نفر نیز در این رابطه دستگیر شد.
سردار میرفیضی اضافه کرد: توسط کارشناسان ارزش محموله کشف شده قاچاق، ۴۵۹ ميليون تومان برآورد شده است.