هشدارسازمان بیمه سلامت ایران نسبت به کلاهبرداری شرکت های سودجو به نام بیمه سلامت

 دکتر محمد رضا فخاریان قمی مدیر کل بیمه سلامت استان ، به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران نسبت به کلاهبرداری شرکت های سودجو به نام بیمه سلامت هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت با اعلام این خبر افزود:
برخی افراد و شرکت های خصوصی سودجو با استفاده از نام و عنوان مشابه سازمان “بیمه سلامت ایران” اقدام به صدور انواع کارت و دفترچه های بیمه برای ارائه خدماتی نظیر دندان پزشکی و… با اخذ وجه از بیمه شدگان می نمایند ؛ بدین وسیله اداره کل بیمه سلامت استان اعلام می نماید این شرکتها سودجو بوده و هیچ گونه وابستگی با سازمان بیمه سلامت ایران که سازمانی دولتی می باشد ، ندارند.
و هرگونه رابطه بیمه سلامت با این افراد و شرکت ها تکذیب می گردد.
مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: با عنایت به استقرارکامل سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و صدور نسخه الکترونیک در سطح استان همراه با سراسر کشور از سال ۱۴۰۰ ،سازمان بیمه سلامت هیچ گونه صدور دفترچه کاغذی ندارد ،و در حال حاضرنیز هیچ شرکت وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران وجود ندارد که اقدام به صدور کارت و دفترچه بیمه پایه درمان نماید..
دکتر محمد رضا فخاریان قمی تاکید کرد: تنها نمایندگی های این سازمان ،دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد هستند و هم استانی های عزیز می بایست برای پوشش بیمه سلامت ،صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد درسطح استان و یا سامانه خدمات شهروندی به آدرس www.bimehsalamatiranian.ir و یا تماس با شماره ۱۶۶۶ اقدام کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه سودجویان از روش های متفاوتی در جهت نیل به اهداف خود بهره می برند افزود: اقناع، تهدید و تطمیع از جمله روش هایی هستند که این افراد برای دستیابی به منافع خود به کارمی گیرند، سودجویان بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت را تهدید می کنند که اگر مبالغ اعلامی را به حساب های اعلامی واریز نکنند پوشش بیمه ای آنها لغو می شود..
وی با تاکید بر اینکه بارها از طریق رسانه های مختلف نسبت به این موضوع هشدارهای لازم داده شده است لیکن برخی بیمه شدگان با توجه به هزینه های بالای درمان مبالغ درخواستی را واریز و پس از اطلاع از واقعیت موضوع به ادارات کل بیمه سلامت استانی شکایت می کنند..
دکتر محمدرضا فخاریان قمی در خاتمه از بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت درخواست کرد از همکاری و ارائه هرگونه وجه به حساب اعلامی این شرکتها به عنوان سازمان بیمه سلامت خودداری نمایند و در صورت تماس چنین شرکتها و سوء استفاده از عنوان بیمه سلامت ایران به مبادی ذیربط اطلاع رسانی نمایند.