نواختن زنگ کتاب در مدرسه شهیدهادی کریمی

به مناسبت آغاز هفته کتاب وکتابخوانی،زنگ کتاب باحضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان،در مدرسه شهید هادی کریمی قم،نواخته شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،به مناسبت آغاز هفته کتاب وکتابخوانی،زنگ کتاب ۸صبح امروز در مدرسه شهید هادی کریمی،واقع در خیابان نوبهار،باحضور مدیرکل ارشاد اسلامی،مدیرکل آموزش وپرورش،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان.مدیر خانه مطبوعات استان وجمعی از معاونین آموزش وپرورش وارشاد اسلامی،نواخته شد.
در این مراسم،دکتر عموزاده،مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی ودبیر هفته کتاب استان قم با اشاره به ۲۴آبان،سالروز رحلت علامه طباطبایی،اظهار داشت:کتاب وعلم آموزی آنقدر مقدس است که در قرآن کریم به پیامبر اسلام امر شده به آن .واین بهترین مثال برای ارزش زیاد کتابخوانی وعلم آموزی هست.
وی افزود.برای هرپیامبری که جهت هدایت مردم رهسپارشده،یک معجزه ای نشان داده شده جهت مردم آن زمان.مثلا حضرت موسی عصای اون.حضرت عیسی احیای مردگان.اما معجزه اسلام کتاب قرآن است که نشان از اهمیت وجایگاه کتاب وعلم آموزی در دین مبین اسلام دارد.
وی با اشاره به اینکه جمعیت قم یک دهم جمعیت استان تهران است اما جایگاه دوم کشور را در زمینه چاپ ونشر دارد،خاطر نشان کرد:بالغ بر۱۵۰۰ناشر در استان قم مجوز انتشارات دارند وسالانه بیش از۱۱هزار عنوان کتاب به عنوان مجوز اولی،مجوز آن صادر میشود.
همچنین بیش از۲۹۱چاپخانه کتاب در استان درحال کار وفعالیت هستند.
در ادامه،دکتر عزیزی،مدیر مدرسه شهید هادی کریمی نیز با اشاره به اینکه طی دوماه گذشته،این دومین باره که مسئولین استانی در این مدرسه واقع شده در مناطق محروم،حضور پیدا میکنند اظهار داشت:حضور این مسئولان،مایه دلگرمی برای دانش آموزان این مناطق محروم است که رهبرمعظم بارها به توجه به مشکلات محرومان به آن تاکید داشته است.
وی افزود:ماشعار مدرسه دوستدار کتاب را سرلوحه کار خود قرار دادیم وامروز به لطف این تلاشها،شاهد افتتاح کتابخانه شهیدحسین فهمیده در این مدرسه هستیم.
وی گفت:بیش از ۱۵۰۰جلد کتاب هم اکنون در این کتابخانه وجود دارد که امیدواریم باحمایت مسئولان ویاری اهالی دانش آموزان.بتوانیم این تعداد را بیشتر کنیم.
درپایان این مراسم،کتابخانه شهید حسین فهمیده.در این مدرسه افتتاح شد.