نخستين فراخوان بين المللي رهيافت های نوين سوادآموزي در زيست بوم جديد

در راستای مردمی سازی نهضت سوادآموزی از همه صاحبنظران، اندیشمندان و شرکت های فناورانه استان قم جهت شرکت در نخستين فراخوان بين المللي رهيافت نوين سوادآموزي در زيست بوم جديد دعوت به عمل می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم، معاون سوادآموزي استان قم اظهار داشت: نخستين فراخوان بين المللي رهيافت های نوين سوادآموزي در زيست بوم جديد سرآغاز جریانی جدید در نظام آموزش بزرگسالان خواهد شد.

▫️محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ، خاطر نشان کرد : نخستين رويداد بين المللي با عنوان رهيافت های نوين سوادآموزي در زيست بوم جديد، در راستاي مردمي سازي و حرکت نهضت سوادآموزی به سمت اهداف خود با بهره مندي از نظرات و پيشنهادات همه علاقمندان و صاحبان اندیشه، مجموعه های فناورانه و دانش بنيان، شرکت های نوآفرین ( استارت آپ ها)و شتاب دهندگان درحوزه سوادآموزي برگزار مي گردد.

وي هدف از این رویداد مهم علمی را مشارکت همه اقشار جامعه همچون شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه راهکارها و محصولات خود جهت از بین بردن کم سوادی و بی‌سوادی در کشور و بازمهندسی چدبد در مسیر سوادآموزی اعلام نمود و افزود : كليه افراد مي توانند ایده ها و محصولات خود را در دو محور ایده ها و راهکارها که شامل مقالات ، پژوهش ها و طرح های اجرایی می شود و محصولات و تولیدات که شامل سکوها ، نرم افزارها و بازی های آموزشی می شود در تارنماي www.rasa.imo.gov.ir تا ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ بارگذاري نمايند .

قاسمی نیا خاطرنشان کرد ایده ها و نظرات دریافتی پس از بررسی های تخصصی به روش و راهکار تبدیل خواهد شد و به محصولات و ایده های برگزیده نیز ، پس از انتخاب و برگزاری رویداد، حمایت های مادی و معنوی ارزشمندی تعلق خواهد گرفت.

معاون سوادآموزی استان قم اظهار داشت : با هدف برنامه ریزی برای استقبال گسترده و مشارکت فراگیر همه افراد علاقمند و شرکت های دانش محور، جلسه هماهنگی اطلاع رسانی نخستین فراخوان بین المللی رهیافت های نوین سوادآموزی درزیست بوم جدید نیز با حضور رییس گروه پژوهش و تحقیقات و معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم در محل معاونت سوادآموزی استان تشکیل شد.

وی ادامه داد دراین جلسه به پاس زحمات پژوهشگران واندیشه ورزان مصوب گردید به کلیه شرکت کنندگان وارسال کنندگان آثار دراین فراخوان بین المللی که ازاین استان مشارکت نمایند توسط اداره کل آموزش وپرورش استان گواهی فعالیت های علمی اعطا شود.

معاون سوادآموزی استان قم تصریح کرد سازمان ها و مجموعه هایی که دغدغه پویایی، پیشرفت و پیش برندگی و نوآوری دارند در ازمنه مختلف از اندیشمندان، دلسوزان و نوآوران جامعه و مراکزعلمی و پژوهشی یاری می طلبند و این هم افزایی از رموز موفقیت آنان می باشد.

گفتنی است نخستین فراخوان بین المللی رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید با حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی، وزارت آموزش و پرورش، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور،مرکز نوآوری و فناوری های دانش بنیان، صدا و سیما، جامعه المصطفی العالمیه، کمیسیون ملی آیسیسکو در ایران و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر برگزار می گردد.