بانوی نامزد انتخابات مجلس از قم:زمان آن فرارسیده که بانوان نیز از قم به مجلس راه پیدا کنند

بانوی نامزد انتخابات مجلس از قم گفت:ولی نعمت این شهریک بانوی کریمه است.وزمان آن فرارسیده که بانوان نیز از قم به مجلس راه پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،دکتر سیده فاطمه هاشمی نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:ولی نعمت این شهریک بانوی کریمه است .وزمان آن فرارسیده که بانوان نیز از قم به مجلس راه پیدا کنند.

وی گفت: ۴۵ سال است که از شهر قم یک نماینده زن به مجلس نرفته و هیچ بانویی در این شهر حتی در سطوح میانه مدیریتی منصبی ندارد درصورتی که ولی نعمت این شهر یک خانم(حضرت معصومه سلام الله علیها) است.

وی عنوان کرد: این شهر جایگاه اقتصادی خود را به دست نیاورده و درصورتی که سالانه سه میلیون زائر به قم وارد می‌شوند که اگر به طور متوسط هزار دلار هزینه کنند سهم هر فرد قمی در سال ۲۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: قم به عنوان یک کلان شهر یک فرودگاه ندارد و جاده‌ها و هتل‌های آن در حد استاندارد و پاسخگوی نیاز این شهر نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: قم قطب علمی و فرهنگی است و بیش از ۱۴ هزار دانشجوی خارجی و چند هزار دانشجو از سراسر کشور در آن وجود دارد که می‌تواند درآمدزایی داشته باشد اما از کنار این مسائل مهم، ساده می‌گذرند.

وی تاکید کرد: به مساله آب، بیابان زدایی، افزایش بهره‌وری، حمایت از کارآفرینان و تامین زیرساخت‌های فرهنگی باید توجه جدی شود.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه هر آسیب اجتماعی را باید به صورت ریشه‌ای بررسی کرد: گفت: به عنوان مثال درخصوص مساله‌ای مانند طلاق باید نخست آن را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و انکار نکنیم و تلاش کنیم تا آثار آن را برای زن و مرد و به‌خصوص کودکان کاهش دهیم.

وی به مساله توجه به زنان پرداخت و گفت: توجه جدی به جایگاه زنان در خانواده، توانمندسازی زنان به ویژه زنان خودسرپرست، حمایت مادی و معنوی دولت از زنان سه اقدام اساسی دراین حوزه است.

دکتر سیده فاطمه هاشمی درمورد لایحه عفاف و حجاب نیز گفت: این لایحه شتابزده و بدون در نظر گرفتن نظر کارشناسان متخصصین حوزه کیفرشناسی تدوین شده و پاسخگو نخواهد بود.

وی با بیان اینکه نماینده‌های قم «قم» را گم کرده‌اند، افزود: اگر اینگونه نبود سه سال یک کرسی قم در مجلس شورای اسلامی بی نماینده نمی‌ماند و برخی از شهرهای دیگر نمی‌آمدند تا در قم نماینده شوند و پس از آن این شهر را رها کنند و قم سکوی پرواز عده‌ای نمی شد لذا نماینده استان قم باید قبل از سیاست‌های کلان قمی بوده و دغدغه این شهر را داشته باشد.

وی گفت: در بخش سیاست خارجی به استثنای اسرائیل غاصب رابطه ما باید با تمام کشورهایی که منافع ملی و حاکمیت ایران را به رسمیت بشناسند و در قوانین داخلی ما دخالت نکنند، مسالمت‌آمیز باشد.

این نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت من برای قم نخست جذب سرمایه‌گذاری به خصوص توریست خارجی است و معتقدم قم بهشت سرمایه گذاری خارجی است دوم حوزه پرداختن به اقتصاد به‌ویژه کارآفرینی خرد و کلان و سوم درنظر گرفتن حقابه آب شرب و کشاورزی است که اگر دراین خصوص نگاه جدی به قم نداشته باشیم در آینده با مشکلات بزرگی مواجه خواهیم شد.

وی عنوان کرد: قانون تجارت ایران برای سال ۱۳۱۱ است و باید به‌روز شود این درحالی است که شرکت‌های تجاری در دنیا حرف اول را می‌زنند اما شرکت‌های ایران محدود شده‌اند و به‌روز نیستند.

گفتنی است سیده فاطمه هاشمی دارای دکتری فقه و حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی تهران و عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه ادیان و مذاهب، وکیل پایه یک دادگستری(عضو کانون وکلای دادگستری استان قم) و دادرس انتظامی کانون وکلای دادگستری استان قم است.