مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم: ائمه جماعات محور فعالیت‌های مساجد هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به ضرورت وجود وحدت رویه در مدیریت مساجد، گفت: امام جماعت باید همواره محور و مرجع نهایی تصمیمات و اداره این نهاد و پایگاه فرهنگی و اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین اختتامیه ائمه جماعات غرب استان قم در سالن همایش‌های غدیر، خاطرنشان کرد: ارکان مساجد تصمیم ساز در استان قم با یک دیگر کاملاً وحدت رویه داشته و هیچ اختلافی با هم ندارند.
اسکندری اظهارداشت: امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است و اداره کل اوقاف و امور خیریه حاضر است همان افرادی که ائمه جماعات معرفی می‌کند را بعنوان هیأت امنا انتخاب نماید.
وی تصریح کرد: انسجام مدیریتی با در رأس بودن امام جماعت مسأله مهمی است که در سطح مساجد استان قم احساس می‌شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خبر داد
برنامه‌های اوقات فراغت مشترک امسال کانون‌های فرهنگی مساجد و پایگاه‌های بسیج
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به رونمایی از پوستر اوقات فراغت مساجد استان قم در تابستان سال جاری، گفت: برنامه‌های اوقاف و فراغت امسال بصورت مشترک با پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام خواهد شد.
حجت الاسلام محمدرضا حیدری در اختتامیه همایش ائمه جماعات غرب استان قم در سالن همایش‌های غدیر، ابراز داشت: تحولات و ساختار مطلوبی جهت استفاده مسجدی‌ها از امکانات و پر کردن اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده است.
حیدری از طرح«نمازیاوران» بعنوان یکی از اقدامات در دست اجرای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم یاد کرد و افزود: برای استفاده اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اردو‌های تفریحی، اردو و لیگ‌های ورزشی، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی هیآت مذهبی، تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به رونمایی از پوستر اوقات فراغت مساجد استان قم در تابستان سال جاری، ابراز داشت: برنامه‌های اوقاف و فراغت امسال بصورت مشترک با پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام خواهد شد.

سردار موحد:
مساجد و جوانان مؤمن و انقلابی پیشران‌های تمدن نوین اسلامی هستند

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم گفت: برای رسیدن به قله و تمدن نوین اسلامی باید نسبت به حمایت و تقویت پیشران‌های آن مانند ارتقای کارکرد مساجد و تربیت نیروی مؤمن و انقلابی توجه لازم صورت گیرد.

سردار محمدرضا موحد در همایش ائمه جماعات غرب شهر مقدس قم در سالن همایش‌های غدیر، اظهارداشت: همایش ائمه جماعات مساجد استان بصورت فصلی برگزار و طی آن منشوری برای اداره صحیح مساجد تدوین خواهد شد.

سردار موحد اضافه کرد: طی چهل و چهار سال گذشته دشمنان همه قوای خود را علیه نظام اسلامی بکار برده و در آخرین نوع این توطئه‌ها آن‌ها با جنگ ترکیبی و شناختی در صدد تبدیل مؤلفه‌های قدرت نظام به نقاط ضعف هستند.

وی تصریح کرد: رهبری، انسجام ملی، ‌امینت ملی و سازمان‌های مردمی مؤثر در پیشبرد انقلاب مهمترین مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم با اشاره به قدرت روزافزون نظام اسلامی در سطح ملی و منطقه‌ای یادآور شد: کشور‌های منطقه در حال بازگشت از مسیر پیشین خود و بازسازی ارتباطات خود با ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قله و تمدن نوین اسلامی باید نسبت به حمایت و تقویت پیشران‌های آن مانند ارتقای کارکردی مساجد و تربیت نیروی مؤمن و انقلابی توجه لازم صورت بگیرد.

سردار موحد با تأکید بر جنگ تمام عیار دشمنان در ابعاد مختلف فرهنگی، رسانه‌ای و تربیتی ابراز داشت: در این شرایط جهاد تبیین بعنوان یک وظیفه قطعی و عینی و تربیت نسل مؤمن و انقلابی باید با جدیت دنبال گردد.

فرمانده سپاه استان قم گفت: امام جماعت محور مسجد است و کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج باید بعنوان بازوان اجرایی در خدمت و هماهنگ با امام جماعت باشند.

سردار موحد خاطرنشان کرد: به همت قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی و معاونت اجتماعی سپاه استان قم، در سطح استان بیش از ۸۰ خانه مهر با موضوع و رویکرد مسائل مرتبط با ازدواج و خانواده و ۲۰ خانه اعتماد با موضوع پیشگیری و کاهش معضل اعتیاد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:
تعالی ائمه جماعات در نهادینه‌سازی مسجد جامعه پرداز است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ضرورت تعالی شبکه امامان جماعات، گفت: برای رسیدن به مرتبه تعالی امامان جماعت، لازم است تا مسجد جامعه پرداز در جامعه نهادینه و پیاده‌سازی شود.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی شعبانزاده در همایش ائمه جماعات غرب استان قم در سالن همایش‌های غدیر، افزود: برگزاری این همایش‌ها با هدف یافتن راه‌های اساسی در ارتقای مساجد شکل گرفته است.
وی با اشاره به ضرورت تعالی شبکه امامان جماعات، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مرتبه تعالی امامان جماعت، باید اصل مسجد جامعه پرداز در جامعه نهادینه و پیاده‌سازی شود.
شعبان‌زاده با اشاره به ضرورت نوسازی شبکه امامان جماعت، خاطرنشان کرد: درخواست ما از ائمه جماعات، انتخاب معین و جانشین برای خود است تا امکان اجرایی برنامه‌های تحولی فراهم شود.
وی با اشاره به فعال بودن ۷۰۰ مسجد در سطح استان قم، تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم مساجد در این است که به محل حضور خواهران و نقش آفرینی آن‌ها در مسجد و ساختار آن توجه لازم صورت نگرفته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: فصل الخطاب در مسجد امام جماعت است و همه ارکان باید پیرو تشخیص و صلاحدید ائمه جماعات اقدام وفعالیت نمایند.
شعبان‌زاده ادامه داد: نوسازی انسانی مساجد و ایجاد بستر برای حضور نوجوانان و جوانان به مساجد باید مورد توجه ارکان مسجد از هیأت امنا گرفته تا کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مسجد باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان ساخت: در شرایطی که دشمن با جنگ روایت ا، جنگ اراده و ناامیدسازی به نبرد با ملت ایران آمده باید با جهاد تبیین، جهاد تربیت و اصلاح سبک زندگی‌و بسیج اراده‌ها از طریق مسجد جامعه پرداز توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.