قم جزو هشت استان محروم در سرانه فضای آموزشی است

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، قم را جزو هشت استان محروم کشور در سرانه فضای آموزشی معرفی کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش برنامه ویژه ای برای این هشت استان دارد تا آن ها را به عدالت آموزشی نزدیک تر کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، مجید عبداللهی در مراسم امروز افتتاح دبستان دخترانه امام هادی (ع) در منطقه شهرک فاطمیه قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: امنیت امروز ما حاصل ایثارگری رزمندگان است و از این رو نباید رشادت های آنان را از یاد ببریم.

وی با اشاره به این که امسال حدود دو هزار فضای آموزشی شامل حدود ۱۰ هزار کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور اضافه شده است افزود: البته دولت سیزدهم در دو سال گذشته نیز پنج هزار و ۸۰۰ مدرسه را با حدود ۲۷ هزار کلاس درس به دانش آموزان عزیز تقدیم کرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین به تحصیل ۱۳ درصد دانش آموزان اتباع کشور در استان قم توجه داد و گفت: ضمن آن که باید توجه داشت که ساخت هر کلاس درس، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، توجه به این نکته هم ضروری است که قم تنها برای پوشش تحصیل دانش آموزان اتباع خود به یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد.

عبداللهی همچنین قم را جزو هشت استان با سرانه کم آموزشی خواند و تأکید کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، برنامه ویژه ای برای این هشت استان و از جمله قم خواهد داشت تا ان شاء الله بتوانیم به عدالت آموزشی در سطح کشور که مورد نظر رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری است نزدیک تر شویم.