فلسفه راه اندازی سامانه 110،تحقق شعار پليس پاسخگو ، مردم مداری و جامعه محوری است

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه مركز فوريت هاي پليسي 110 پل ارتباطي ميان شهروندان و پلیس است، گفت:مهمترین فلسفه تشکیل پلیس 110 تحقق شعار پليس پاسخگو ، مردم مداری و جامعه محوری مي باشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”بهادر اسماعیلی” اظهار داشت: […]

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه مركز فوريت هاي پليسي 110 پل ارتباطي ميان شهروندان و پلیس است، گفت:مهمترین فلسفه تشکیل پلیس 110 تحقق شعار پليس پاسخگو ، مردم مداری و جامعه محوری مي باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”بهادر اسماعیلی” اظهار داشت: مركز فوريتهاي پليسي 110 بعنوان پل ارتباطي ميان شهروندان و پليس در تاريخ بیستم مهرماه سال 1379 مصادف با سالروز ولادت امير مومنان حضرت علي (ع) با هدف ايجاد ارتباط آسان ، سريع و مطمئن و در راستای كمك رساني و ارائه خدمات انتظامي، ترافيكي، امنيتي و … طراحي و راه اندازي و در حال حاضر به ‌عنوان بزرگ‌ترين سايت امدادرساني کشور به شمار می رود.

وی افزود: مركز فوريتهاي پليسي 110  بر اساس منشور اخلاقي و الگو گرفتن از حديث پيامبر اكرم (ص) ” هركسي فرياد انساني را بشنود كه مسلمانان را به ياري و كمك مي طلبد و به ياري او نرود مسلمان نيست” به صورت شبانه روز انجام وظيفه مي کند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مهمترین فلسفه تشکیل پلیس 110 را تحقق شعار پليس پاسخگو ، مردم مداری و جامعه محوری عنوان کرد .

وی ترويج عدالت اجتماعي و تساوي حقوق، خدمات رسانی عمومی با تأکید بر سرعت ، احترام و قابل دسترس بودن و شفافيت امور با استفاده از عملكرد حرفه اي و سيستمي را از مهم ترین دستاوردهاي سيستم فوريتهاي پليسي 110 ذکر کرد.

سرهنگ اسماعیلی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پلیس ایجاد بستر تسهیل و پاسخگویی به شهروندان است، سامانه‌ تلفنی 110 با این رویکرد ایجاد و به آحاد شهروندان خدمات انتظامی و پلیسی ارائه می کند و در واقع تحولی عظیم و انقلابی در عرصه خدمت رسانی و ارائه خدمات انتظامی به شهروندان محسوب می شود.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه حضور به موقع و مقتدرانه پليس در صحنه هاي ماموريتي زمينه ساز ارتقاء احساس امنيت مردم است و همين امر بستر مشاركت و همكاري هرچه بيشتر شهروندان در زمينه امور انتظامي و امنيتي را فراهم مي كند ، اظهار داشت: مهمترين بازخوردهاي اثرگذار فعاليت مرکز فوريت هاي پليس 110 ايجاد بانك اطلاعاتي درخواست هاي مردم از پليس، دستيابي به جغرافياي جرایم، توزيع زماني و مكاني نيازمندي ها و تجزيه و تحليل داده ها از عوامل اصلاح و اعمال مديريت و فرماندهي در انجام وظايف محوله از مهمترين مولفه هاي تاثيرگذار فعاليت اين سامانه است.

جانشین فرماندهی انتظامي استان خاطر نشان کرد : ارتباط مردم با 110 فرصتي است تا با پاسخگويي به موقع و قاطع به نيازهاي پليسي مردم، زمينه اعتماد شهروندان به مجموعه پليس افزايش یابد.

سرهنگ اسماعیلی ضمن قدردانی از شهروندان در خصوص تماس با پليس در موارد مشكوك، از عموم شهروندان خواست: سعي كنند فقط در موارد اضطراري با 110 تماس بگيرند و در موارد غیر فوریتی و غیر ضرور از اشغال کردن تلفن 110 پلیس پرهیز کنند.