فعال شدن دوره ضمن خدمت شناسایی و سازماندهی کودکان بازمانده از تحصیل به مدت ۲۰ ساعت

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اعلام خبر فعال شدن دوره ضمن خدمت شناسایی و سازماندهی کودکان بازمانده از تحصیل به مدت ۲۰ ساعت خواستار شرکت فرهنگیان استان در این دوره شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،محمد رضا قاسمی نیا با بیان اینکه تمامی فرهنگیان محترم در انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی و بازگشت بازماندگان از تحصیل نقش دارند، خاطرنشان کرد: نظر به اهمیت دوره آموزشی ضمن خدمت شناسایی و سازماندهی کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم برای تمامی همکاران استان برگزار می گردد.

دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل استان قم اظهار داشت شناسایی وترغیب وتشویق دانش آموزان تارک میان پایه تحصیلی وفراهم نمودن زمینه انس آنان با مدرسه وکتاب وعرصه علم آموزی موضوعی بسیارحیاتی برای فرد وخانواده وجامعه است.

قاسمی نیا تصریح کرد در انسداد مبادی بی سوادی باید به طرق مختلف حساسیت همه اقشار را برانگیزانیم و برای انجام این مهم نقش فرهنگیان محترم بی بدیل است.

وی اهتمام و توجه ویژه به شناسایی، نگهداری، حمایت و بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه نظام آموزشی را در استان قم را ضروری دانست.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: کاهش عملی آمار بازماندگان از تحصیل مستلزم مداخله بهنگام آموزشی برای دانش آموزان در معرض افت تحصیلی، تكرار پایه وترک تحصیل است.

وی مطالعه دقیق محتوای آموزشی را درموفقیت همکاران موثر دانست و گفت: انتظارمی رود پس ازشرکت دراین دوره، هرفرد خود را مسوول دانسته و شناسایی کودکان و نوجوانان بازمانده ازتحصیل و نیز تارکین میان پایه تحصیلی اعم ازدوره های ابتدایی ومتوسطه و تشویق آنان برای جذب و حضورمجدد درمدرسه را به عنوان یک تکلیف مهم شغلی و انسانی پیش روی خود ببینند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پر ورش استان قم یادآورشد: فرهنگیان محترم برای ثبت نام در این دوره الکترونیکی ۲۰ ساعته می توانند تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی اظهار داشت به گونه ای برنامه ریزی شده است که برگزاری آزمون از ششم لغایت هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعال باشد تا همه ذی نفعان و همکاران محترم شرکت کننده در این دوره ، بتوانند مطابق برنامه خود در آزمون شرکت نمایند.