فعالیت ۳۰۰ دفتر خدماتی گردشگری بدون مجوز

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم گفت: با توجه به وجود بیمارستان‌های تخصصی و پزشکان متخصص و متعهد در قم باید شرایطی فراهم شود و گردشگران خارجی به قم جذب و از ‌پتانسیل و ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،سیدمحسن قریشی‌زاده کاندید انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: قطار استان قم به کربلا را سال ۹۶ پایه‌گذاری کردم و اولین کاروان از قم به شهر مقدس کربلا حرکت کرد.

وی افزود: دو ماه است که قطار قم به کربلا راه‌اندازی شده و روزهای شنبه این قطار از قم به کربلا حرکت می‌کند و قرار است کاروان‌های زیارتی به وسیله قطار به کربلا عزیمت کنند. اکثر کارگرهای شهرک شکوهیه ساکن پردیسان هستند و برای حضور در محل کار مسافت طولانی حدود ۷۰ کیلومتر را طی می‌کنند، در این زمینه بیش از ۲ ساعت زمان صرف می‌شود و قرار است در طرح تدوین منازل مسکونی و شهرک‌سازی‌ها به سمت میدان شاه جمال برود تا مشکل مسافت تردد عزیزان برطرف شود.

این کاندید نمایندگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل مسکن به عنوان یکی از دغدغه‌های بسیاری از ایرانیان به خصوص جوانان بیان کرد: مردم قم هم از این قاعده مستثنی نبوده و جوانان این استان هم برای تامین مسکن و تشکیل خانواده، با چالش بزرگی روبه‌رو هستند. می‎‌توان مشکلات حوزه مسکن در کل کشور را شامل موارد مختلفی دانست که مهمترین آنها عبارتند از: قیمت بالای مسکن، قیمت مسکن در قم در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است که این افزایش قیمت، به دلیل عواملی مانند تورم، افزایش تقاضا و کمبود عرضه مسکن، رخ داده است.

قریشی‌زاده ادامه داد: تقاضا برای مسکن در قم، به دلیل مهاجرت و افزایش جمعیت، بیشتر از عرضه مسکن است، این کمبود، موجب افزایش قیمت مسکن شده است،کیفیت پایین ابنیه در بافت‌های فرسوده: بخشی از واحدهای مسکونی در قم به دلیل قرار گرفتن در بافت فرسوده، از کیفیت پایینی برخوردارند. این واحدها، فرسوده هستند و یا در مناطق نامناسبی قرار دارند. بخش قابل توجهی از واحدهای مسکونی در قم، متناسب با نیاز خانوارها نیستند. به عنوان مثال تعداد واحدهای مسکونی کوچک و مناسب برای زوج‌های جوان، کم است.

راه اندازی فرودگاه قم سبب اشتغال زایی ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر می شود

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم افزود: باید بین دولت و بخش خصوصی تعاملات شود تا فرودگاه قم به زودی راه اندازی شود و ۴۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر مشغول کار شوند و راه اندازی فرودگاه سبب می شود اقتصاد قم رونق بگیرد.

ظرفیت‌های بزرگ استان در زمینه گردشگری سلامت مورد توجه باشد

این کاندید نمایندگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ترویج گردشگری سلامت در قم، گفت: با توجه به وجود بیمارستان های تخصصی و پزشکان متخصص و متعهد در قم باید شرایطی فراهم شود و گردشگران خارجی به قم جذب و از پتانسیل و ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنیم.

قریشی زاده قم با اشاره به لزوم توجه به پروژه های نیمه کاره در سطح شهر قم گفت: قم دارای ظرفیت های بزرگی است و می‌توان با پروژه مونوریل طرح بزرگ گردشگری ایجاد کرد و برای این موضوع برنامه داریم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم با اشاره به مشکلات خاص جوانان در حوزه مسکن عنوان کرد: دو ماه پیش برای بازدید از مترو از ما دعوت شد، همه اقدامات انجام شده است ولی متاسفانه واگن ندارد و باید از شهرهای دیگر واگن کرایه کرد.

۳۰۰ دفتر خدماتی گردشگری در قم بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

این کاندید نمایندگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۰۰ دفتر خدمات گردشگری از سازمان میراث فرهنگی و حج و زیارت قم مجوز دارند و ۳۰۰ دفتر خدماتی بدون مجوز فعالیت می کنند،گفت:۱۰ دفتر مجوز گردشگری سلامت در قم فعالیت می کنند، بیمارستان تخصصی چشم پزشکی داریم و متأسفانه برخی دلال‌ها در این زمینه سوءاستفاده کرده و بیماران عراقی را به تهران می‌برند و پول‌های هنگفتی دریافت می‌کنند و متأسفانه برای جمع‌آوری این دلال‌ها اقدامی نشده است.

قریشی‌زاده همچنین بر ضرورت ایجاد صندوق‌های حمایتی برای جوانان تأکید و گفت: دولت می‌تواند با ایجاد صندوق‌های حمایتی، به جوانان در پرداخت پیش‌پرداخت مسکن کمک کند البته ساخت یا خرید مسکن حمایتی، به جوانان کم‌درآمد هم راهکار حمایتی دیگری است که حتماً باید به آن توجه شود.

حسین کبابی, [۲۷.۰۲.۲۴ ۰۹:۵۵]
همچنین نصرت‌الله لطفی از فعالان فرهنگی استان در این نشست بیان کرد: شهر قم باید از همه نظر الگو باشد و در حوزه تبلیغات انتخاباتی نیز الگوی دیگر استان‌ها باشد.

این کاندید نمایندگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی باید در زمینه تبلیغات قانون را رعایت کنند و در این زمینه رسالت و وظیفه مهمی بر عهده دارند، نامزدها از تخریب در زمینه تبلیغات پرهیز کنند و اخلاق را زیر پا نگذارند و کمیته تبلیغات استان وظیفه دارد در این زمینه ورود کرده تا حق نامزدها از بین نرود‌.

فعال فرهنگی قم با اشاره به لزوم رفع مشکلات استان گفت: پیش از انقلاب اسلامی سابقه بازداشت دارم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در فرمانداری، استانداری فعالیت کرده و ۲۴ سال رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم و ۵ سال در شورای فرهنگ عمومی استان فعالیت کردم و از ظرفیت های عظیم استان قم مطلع هستم.

ضعف زیرساخت های شهری و حمل نقل قم مورد توجه مسئولان باشد

وی خاطرنشان کرد: رشد بی رویه بیابان زدایی، بافت فرسوده و بیکاری از جمله مهم ترین مشکلات قم است و همچنین ضعف زیرساخت شهری ازجمله حمل و نقل شهر قم و خدمات به گردشگران باید مورد توجه قرار بگیرد.

پایان پیام