شناسایی وثبت نام ازوالدین بی سوادوکم سواد در فصل ثبت نام مدارس

حجه الاسلام محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان گفت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه کانون فرهنگی آموزشی و اجتماعی محله تعیین شده و تصریح به سوادآموزی و آموزش بزرگسالان درآیین نامه اجرایی مدارس بر همین اساس تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،حجه الاسلام محمد رضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی استان دراین جلسه اظهار داشت: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه کانون فرهنگی آموزشی و اجتماعی محله تعیین شده و تصریح به سوادآموزی و آموزش بزرگسالان درآیین نامه اجرایی مدارس بر همین اساس تعیین شده است.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش قم با تقدیر از مدیران فعال مدارس در عرصه سواد آموزی که درسال تحصیلی گذشته مشارکت وهمت داشتند، عنوان کرد: انتظار آن است در آغاز سال تحصیلی جدید با بهره مندی از ظرفیت انجمن اولیاومربیان وشورای مدارس وتجربیات با نوآوری،خلاقیت و شیوه ها و روش های نوین در شناسایی، تشویق و ترغیب، دعوت، جذب و ثبت نام و آموزش بی سوادان و کم سوادان اولیای دانش آموزان و ساکنین و مجاورین اطراف مدرسه اقدام کنند.

دبیرکارگروه بازماندگان ازتحصیل استان از مدیران وروسای ادارات آموزش وپرورش ومدیران مدارس استان خواست تاآن جایی که امکان هست بایدهموار کننده مسیر و تسهیل گرثبت نام دانش آموزان درمدارس و پایه های مختلف تحصیلی باشند و توجه به شناسایی وثبت نام کودکان بازمانده ازتحصیل و یا تارک میان پایه تحصیلی دراولویت باشد و حتی یک نفرهم برای ما ارزش دارد چون سرمایه کشورعزیزمان می باشد.

وی گفت اتباع خارجی هم مانند فرزندان خودمان هستند ودرتحقق اهداف عدالت آموزشی ونصیب آموزشی برابر هیچ فردی خواه درشهرباشدیادرروستا باشد نبایدازتحصیل باز بماند.