رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم:

سرمایه گذاری در بخش گردشگری قم۲۰۰درصد سود دارد

سیدمحسن قریشی زاده گفت:باتوجه به پتانسیل های بالای صنعت گردشگری در استان قم،سرمایه گذاری در این بخش ،قطعا سود ۲۰۰درصدی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،دکتر سیدمحسن قریشی زاده،رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری استان قم عصر امروز در گفتگو باخبرنگاران با اشاره به این مطلب اظهار داشت:شهر قم باقدمتی ۷هزار ساله،دارای پتانسیل های گردشگری زیادی هست که مستلزم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه هست.
وی با اشاره به نیمه کاره ماندن احداث فرودگاه قم به علت مشکلات ملکیتی،خاطر نشان کرد:هم اکنون زیر ساختهای ۸۰درصد فرودگاه قم آماده است ودرصورت حل مشکلات مالکیتی،واختصاص اعتبارات لازم،ظرف یکسال امکان اتمام آن وجود دارد ودرصورت احداث این فرودگاه،ماشاهد جهش قابل توجه در ورود گردشگران واشتغال در سطح استان خواهیم بود.
وی به لزوم افزایش سرانه تختهای هتلها اشاره کرد وافزود:ماباید همگام با افزایش جذب گردشگران مذهبی وسلامت وباستانی،اقدام به افزایش هتلها وکیفیت آنها نیز بنماییم وهم اکنون ۳سال است که ۳هتل ۵ستاره جدید درحال احداث هست که به علت عدم تامین اعتبارات،این پروژه ها نیمه کاره مانده اند که درصورت حل این مشکل،یکساله این هتلها به بهره برداری خواهند رسید.
قریشی زاده در ادامه خاطر نشان کرد:قم چه در بعد گردشگری مذهبی باوجود ۳بارگاه منور حضرت معصومه،امام زاده موسی مبرقع علیهم السلام،ومسجد مقدس جمکران،بخش گردشگری سلامت باوجود مراکز متعدد درمان ناباروری،کاشت مو،چشم پزشکی و…،بخش طبیعت گردی باوجود دریاچه های نمک،حوض سلطان،تالاب مره،کویر ابوزید،تپه قلی درویش باقدمت۷هزار ساله و…قابلیت های فراوانی در جهت گردشگر دارد.

قریشی تصریح کرد: قم با آثار تاریخی و فرهنگی از جمله مسجد جامع و کاروانسرهای متعدد می‌تواند قطب گردشگری در کشور باشد و باید ظرفیت‌های استان قم که تاریخی و سلامت و زیارت است مورد توجه گردشگران  و مسافران باشد.

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان قم گفت: کاروانسرا و قله‌های تاریخی و گردشگری طبیعت قم و مراکز منحصر به فرد طبیعت بکر ظرفیت بسیار خوبی است که نباید مغفول بماند، کویر ابوزیدآباد و دریاچه نمک و حوض سلطان برای علاقه‌مندان طبیعت فرصت مناسبی است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم افزود: ایجاد و توسعه مراکز اقامتی و رفاهی و بهبود سیستم حمل و نقل برای توسعه استان قابل توجه است، برگزاری تورهای گردشگری و جشنواره های فرهنگی از جمله راهکارها برای جذب گردشگر به قم است.

قریشی با بیان اینکه افزایش دانش و مهارت و فعالیت گردشگری در قم از طریق کارگاه‌های تخصصی به کیفیت خدمات گردشگران کمک می‌کند، تصریح کرد: ارائه خدمات متنوع از جمله تورهای سلامت و طبیعت‌گردی و گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری توسعه زیرساخت‌های آن و ارائه خدمات باکیفیت به زائران و برگزاری تورهای گردشگری مناسب با نیازهای مختلف ازجمله راهکار توسعه این صنعت در قم است.

وی ادامه داد: برگزاری تورهای آشناسازی گردشگری برای خبرنگان استان مورد توجه است، آموزش و توانمندی و افزایش صنعت گردشگری در قم نیازمند آموزش‌های تخصصی است.

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان بیان کرد: ۸۰ درصد نیروهای گردشگری استان در ایام کرونا با توجه به تعطیلی صنعت گردشگری و کاهش مسافران و زائران به مشاغل دیگر رفتند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم با بیان‌ اینکه درخواست ساخت ۱۰ هتل ۵ ستاره در قم را داده‌ایم، گفت: سه هتل ۵ ستاره در دست اقدام داریم که با توجه به عدم پرداخت اعتبارات نیمه‌کاره مانده که با پرداخت اعتبارات حدود ۱ سال دیگر به ظرفیت گردشگری قم اضافه می شود.

قریشی با اشاره به نیاز استان قم به فرودگاه ادامه داد: ۸۰ درصد زائران قمی مسافران پروازهای زیارتی فرودگاه امام خمینی(ره) و شهید هاشمی‌نژاد هستند که به سمت شهرهای نجف و بغداد می‌روند.

وی با بیان اینکه بهترین پتانسیل در قم فرودگاه بین‌المللی است که متأسفانه نیمه‌کاره مانده است، گفت: قم ظرفیت بسیار بالایی دارد که با افتتاح فرودگاه قم این ظرفیت افزایش پیدا کرده و سبب اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر می شود.

 نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: احداث مجتمع‌های تفریحی در قم درحال انجام است و مجتمع تفریحی مهر و ماه و پارک آب و تاب قم نیز یکی از ظرفیت‌های گردشگری در استان است.