ساماندهی ترافیکی گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم ضروری است

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر مشکل ترافیک گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع)، گفت: عدم وجود فضای پارک خودرو به‌ تعداد لازم و ایجاد گره‌های ترافیکی به‌ویژه در ایام مناسبتی سال یکی از مسائل مهمی است که متاسفانه تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سید محمدحسین دهناد، رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، پیرامون مشکل ترافیک گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع)، اظهار کرد: عدم وجود فضای پارک خودرو به‌ تعداد لازم و ایجاد گره‌های ترافیکی به‌ویژه در شب‌های جمعه و مناسبت‌هایی نظیر شب‌های قدر، یکی از مسائل مهمی است که متاسفانه تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان بر اینکه وضعیت فعلی گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) به هیچ وجه در شأن این مکان مقدس نیست، تصریح کرد: مسائل خدماتی و رفاهی زائران و خانواده معظم شهداء و ایثارگران باید در دستور کار استانداری، شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط با این مکان از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل اوقاف قرار گیرد.

دهناد با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل، خاطرنشان کرد: در همین خصوص پیشتر طی مکاتبه‌ای با شهردار قم، پیشنهاد احداث پارکینگ در این محدوده توسط شورای اسلامی شهر ارائه شد و انتظار شورا این بود که موضوع احداث پارکینگ از محل اعتبارات مأخوذه از شهروندان بابت کسر و حذف پارکینگ، زودتر از این مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر مشکل ترافیک گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع)، گفت: در این راستا ضروری است که این موضوع با محوریت استانداری مورد بررسی قرار گرفته و کارگروه ویژه‌ای تحت عنوان کارگروه ساماندهی وضعیت گلزار شهدا تشکیل شود.

دهناد در پایان با بیان اینکه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر خود را موظف به پیگیری حل مشکل ترافیک گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) تا حصول نتیجه می‌داند، عنوان کرد: این کمیسیون همچنین برای هرگونه همکاری در خصوص مشکلات ترافیکی شهر، آمادگی کامل را خود را اعلام می‌دارد.