رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم:

ساخت پارکینگ‌های عمومی جدید و استفاده بهینه از پارکینگ‌های موجود؛ اولویت مدیریت شهری قم

دکتر دهناد در بازدید از پارکینگ‌های سطح شهر و پروژه‌های عمرانی در دست اجرا گفت: تأمین پارکینگ به‌عنوان یک ضرورت در شهر قم به‌صورت اولویت‌دار در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، در بازدید دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و دکتر صابری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم از روند خدمات رسانی و فعالیت پارکینگ‌های سطح شهر با همراهی مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، عملکرد زیرساخت‌های نرم‌افزاری جدید ایجاد شده مانند سامانه‌های ثبت پلاک، دریافت وجه، تعیین ظرفیت آزاد فضای پارک و… مورد ارزیابی قرار گرفت.

دکتر دهناد در حاشیه این بازدید با اشاره به این مهم که ساخت پارکینگ‌های عمومی جدید و استفاده بهینه از پارکینگ‌های موجود، اولویت مدیریت شهری قم است، گفت: تأمین پارکینگ یکی از مسائل مهم شهر قم است و در چند سال گذشته مدیریت شهری پروژه‌هایی را در هسته مرکزی شهر و سایر مناطق آغاز کرده تا کمبود فضای پارک خودرو در سطح شهر را برطرف کند.
کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز پیگیر اجرایی شدن طرح‌های پارکینگ در سطح شهر بوده و به‌صورت مستمر بازدیدهایی را جهت تسهیل در پیشرفت پروژه‌ها انجام می‌دهد.
دکتر دهناد در بازدید نوروزی از پارکینگ‌های عمومی سطح شهر قم با تأکید بر اهمیت‌ احداث پارکینگ‌های جدید اظهار داشت: طبق مقررات، درآمدهای حاصل از حذف و یا کسر پارکینگ باید برای ساخت پارکینگ‌های جدید مصرف شود. متاسفانه در سال‌های گذشته به این مسئله بی‌توجهی می‌شده ولی با پیگیری شورای اسلامی شهر و اجرایی شدن این مقررات، زمینه‌ ساخت پارکینگ‌های عمومی جدید مهیا شده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون، عملیات عمرانی احداث پارکینگ امام خمینی (ره) در نزدیکی میدان شهید آیت‌اله سعیدی، پارکینگ بنفشه جنب میدان کهنه و پارکینگ بسط شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در حال اجراست.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده بهینه از پارکینگ‌های موجود را نیز موردتوجه قرارداد و گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند برای محاسبه خودکار هزینه پارک خودرو و اطلاع‌رسانی ظرفیت موجود در پارکینگ‌ها به‌منظور مدیریت بهینه تقاضا در دستور کار قرار گرفته است؛ تا کنون در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته ولی انتظار می‌رود که کارهای بیشتری با سرعت بالاتری در این رابطه انجام شود.