رونمایی از هشت اثر صوتی آیت الله جوادی آملی در قم

هفت کتاب صوتی و یک اثر گویا از آثار آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه طی آیینی در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در قم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در این آیین اظهار داشت: فرهنگ و رسانه‌ای که مبتنی بر تحقیق نباشد قابل‌ارائه نمی باشد و احتمال تحریف در آن‌ها کم نیست.

وی عنوان کرد: تمام این آثار و تولیدات علمی، فرهنگی و رسانه‌ای مراحل حساس و دقت برانگیز تحقیق مبتنی بر جامع منقولات، معقولات و مشهودات را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وی افزود: تدوین و انتشار آثار علمی گرانبهایی مانند تسنیم، رحیق مختوم، عقلانیت شهود و غیره که کاملاً مبتنی بر تحقیق به معنای کامل کلمه بوده از افتخارات و کارکردهای بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء می‌باشد.

رییس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، اهمیت استفاده از رسانه و فناوری های نوین را مورداشاره قرار دارد و  تاکید کرد:  کشور ما در مقایسه با گستره جهانی دارای کمبود و عقب‌ماندگی‌هایی در حوزه رسانه‌های نوین است اما این بنیاد با ورود جدی به این عرصه تلاش می‌کند تا نیازهای متنوع مخاطبان را برطرف نماید.

وی همچنین بیان کرد: جلد هفتاد وهفتم کتاب تفسیر تسنیم آیت‌الله جوادی آملی نهایی شده و این تفسیر ارزشمند در قالب یک مجموعه ۸۰ جلدی در شهریورماه سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

ورود جدی بنیاد بین‌المللی اسراء به تولیدات نوین رسانه‌ای

معاون فرهنگ و دین بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء نیز بیان کرد: رسالت اصلی این بنیاد پاسخگویی به نیازهای علمی، فرهنگی و اخلاقی در سطوح مختلف مخاطبان است؛ این بنیاد ازنظر علمی و محتوایی توانایی پاسخگویی نیازهای مختلف جامعه را داراست.

ابوالفضل خراسانی ادامه داد: تنوع در عناوین آثار به همراه زبان متناسب با نیازهای مخاطبان از ویژگی‌های آثار فرهنگی و رسانه‌ای بنیاد علمی اسراء است؛ تقویت بعد رسانه‌ای و توجه به اصل رسانه به‌خصوص رسانه‌های نوین از رویکردهای مهم این بنیاد است.

وی با اشاره به حرکت بنیاد بین‌المللی به‌سوی کتاب‌های صوتی و انتشار هشت جلد کتاب گویا از آثار آیت‌الله جواد آملی، ابراز داشت: کتاب‌های صوتی مانند «زن در آینه جلال و جمال»، «ادب فنای مقربان»، «احیای تفکر دینی» و غیره  کاملاً در راستای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است.

وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته افزون بر ۱۶۶ نشست علمی با رویکرد فرهنگی و رسانه‌ای با اولویت پاسخگویی به نیازهای روز توسط بنیاد بین‌المللی اسراء در شهرهای مختلف کشور برگزار شده است.

وی با اشاره به شرکت سه هزار نفر در جشنواره‌های کتاب‌خوانی بنیاد بین‌المللی اسراء،ا یادآور شد: همچنین هشت دوره آشنایی با سیر مطالعاتی اندیشه‌های آیت‌الله جوادی آملی نیز در یک سال گذشته برگزارشده است.

برنامه بنیاد اسرا بر تکمیل زنجیره تولیدات علمی

معاون رسانه بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء نیز بیان کرد: در این بنیاد، بخش رسانه در بالاترین سطح مدیریتی دیده‌شده و آیت‌الله جوادی آملی نگاه بسیار مثبتی به رسانه دارد.

عبدالمجید کوچکیان، انتشار کتاب‌های صوتی و گویا را از ابتکارات جدید بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء دانست و خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این کتاب‌های گویا، زنجیره تولیدات علمی بنیاد به‌سوی تکامل حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء در تلاش است تا گام‌های بلندی در تهیه و انتشار کتاب‌های صوتی و گویا در حوزه علوم اسلامی و انسانی بردارد.

وی با اشاره به اولویت‌های سال جاری بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: تولید برنامه مجله تلویزیونی، گسترش فعالیت‌های فضای مجازی و اضافه کردن زبان‌های عربی و انگلیسی به تولیدات رسانه از رویکردهای امسال این بنیاد است.

در این برنامه از هفت کتاب صوتی اثر آیت‌الله جوادی آملی با عناوین حیات عارفانه امام علی(ع)، انتظار بشر از دین، فلسفه حقوق بشر، زن در آینه جلال و جمال، حکمت عبادات، کوثر کربلا، فلسفه الهی از منظر امام رضا(ع) و اولین کتاب گویای این مرجع تقلید با عنوان “احیای تفکر دینی” با صدا و قرائت آیت‌الله جوادی آملی رونمایی شد.

امکان استفاده روشندلان، قرائت صحیح کلمات و مشخص شدن عناوین و سرفصل‌ها از ویژگی‌های این کتاب صوتی و گویا است.