مدیر کل امور اقتصادی و‌ دارایی استان خبر داد:

رشد ۱۰۷ درصدی درآمد استان قم نسبت به سال گذشته

مدیر کل امور اقتصادی و‌ دارایی استان قم در جلسه ستاد درآمد و‌ تجهیز منابع استان، از رشد ۱۰۷ درصدی درآمد استان در یازده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد. مهدی فراهانی همچنین گفت: درآمد استان نسبت به مصوب یازده ماهه سالجاری در بودجه، رشد ۲۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،فراهانی اظهار داشت: عمده ترین بخش درآمد استانها در سراسر کشور از طریق مالیات تامین میشود و استان قم در این دوره یازده ماهه، شاهد افزایش ۲۷ درصدی وصول درآمدهای مالیاتی نسبت به مصوب بوده است.
نماینده وزیر اقتصاد در استان توضیح داد: وصول مالیات مضاعف نسبت به مصوب، بدون فشار به مودیان حقیقی مالیاتی بوده و با کشف منابع مالیاتی جدید، تکمیل و تجمیع بانک های اطلاعاتی مودیان و بستن راههای فرار مالیاتی اتفاق افتاده است.
فراهانی توضیح داد: قطعا وصول مالیات در استان، امسال و سال آینده بدون فشار به کسبه و فعالان خرد بوده و خواهد بود؛ چرا که ۹۵ درصد درآمد مالیاتی استان، توسط حدود ۵۰۰ شرکت و واحد صنعتی و تولیدی بزرگ و‌ کلان تامین میشود و تنها ۵ درصد درآمد مالیاتی توسط کسبه و فعالان اقتصادی خرد، تامین می شود.
فراهانی در ادامه بر گسترش و ارتقا فرهنگ سازی مالیاتی در استان اشاره کرد و بر آگاه سازی عموم جامعه درباره نقش درآمدهای مالیاتی بر عمران و آبادی شهر، تاکید کرد تا پرداخت مالیات توسط مودیان حقیقی و‌ حقوقی، با طیب خاطر و با انگیزه نقش آفرینی در توسعه استان، انجام گیرد. فراهانی در پایان افزود: یکی از مصادیق هزینه کرد و محل های مصرف مالیات پرداختی توسط همشهریان عزیز، مبلغی بالغ بر هزار و پانصد میلیارد تومان است که امسال در پروژه های عمرانی نیمه تمام شهری و ارائه خدمات عمومی توسط شهرداری قم به مصرف رسیده و می رسد.