رتبه دوم استان قم درکاهش سرقت

سردار میرحیدری، فرمانده انتظامی قم گفت:استان قم در ١١ ماهه امسال در زمینه کاهش سرقت‌ها رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سردار میرحیدری،فرمانده انتظامی استان قم در گفتگو باخبرنگاران با اشاره به این مطلب اظهار داشت:سرقت‌ها در این مدت ١۴ درصد کاهش یافته که شامل سرقت‌های خرد ٩ درصد، سرقت‌های مهم ١۶ درصد، سرقت‌های مسلحانه فقط دو مورد بود و ۶٠ درصد کاهش داشته، سرقت به عنف ١٢ درصد، سرقت در پوشش مأمور ۴٢ درصد، سرقت مغازه ١٢ درصد، سرقت منزل ٢٨ درصد، سرقت اتومبیل ١٩ درصد، سرقت موتورسیکلت ٢۵ درصد و سرقت بار و محموله ١٨ درصد کاهش داشته است.
وی افزود:تنها سرقتی که در قم افزایش داشته سرقت احشام بوده است. با توجه به افزایش قیمت گوشت، نظر سارقان به این سمت جلب شده و دامداران و مسئولان مربوطه باید در زمینه پیشگیری تدابیری داشته باشند.

وی گفت:امسال فقط یک مورد آدم‌ربایی در قم اتفاق افتاده و این جرم نسبت به سال گذشته ٨۵ درصد کاهش داشته است.
همچنین وقوع جرم تجاوز به عنف ٢١ درصد کاهش و جرایم سایبری ۶۴ درصد رشد داشته است.
وی خاطر نشان کرد:امسال ۴۵٠٠ کیلوگرم مواد مخدر در قم کشف شده است.

برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار چهارشنبه آخر سال حتما ورود خواهیم کرد

فرمانده انتظامی استان قم خاطر نشان کرد:چهارشنبه آخر سال سنت دیرینه است؛ اما متاسفانه غفلت های ما باعث شده در این زمینه شادی به رنجش تبدیل شود و برای جلوگیری از این اتفاقات و نگرانی ها حتما ورود خواهیم کرد.

وی افزود:در ده ماه ابتدایی سال همشهریان ۶۶۳۳ تماس با ۱۹۷ داشتند که حدودا ۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، انتقادات ۲ درصد و شکایات ۷ درصد، تقدیر و تشکر ۲۵ درصد و ۷/۵ درصد پیشنهادات مردمی بوده است.