رئیس کمیته فنآوری اطلاعات شورای اسلامی شهر قم:

حمایت ازتوسعه۳ ایده باموضوع شهرهوشمندوخدمات شهری در رویدادتولیدمحتوای دیجیتال بسیج

مهندس معصومه آمره گفت:توجه به نسل جوان به عنوان آینده دار نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، آمره با اشاره به دغدغه های شورای اسلامی شهر در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: مشخصا در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم از سه ایده که در راستای شهر هوشمند و خدمات شهری و سیاست های شورای اسلامی شهر باشد، برای توسعه و تجاری سازی حمایت خواهیم کرد.
مهندس معصومه آمره در حاشیه بازدید از محل برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان قم با اشاره به میدان داری جوانان در گام دوم انقلاب، اظهار داشت: توجه به نسل جوان به عنوان آینده دار نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه باشد، فضای مجازی و بهره مندی از این مهم بر کسی پوشیده نیست؛ براین باور هستم که هر جوان ایرانی می تواند با یادگیری مهارت های حوزه دیجیتال با سرمایه ای اندک در فضای مجازی کار آفرین باشد.
وی ادامه داد: تولید محتوا در حوزه دیجیتال و برنامه نویسی مسئله طاقت فرسایی است و اگر انگیزه و امید پشت آن نباشد، نمی توان این حجم از کار را انجام داد.
وی افزود: نوجوانان و جوانان بهتر از هر متخصص دیگری با ذوق و سلیقه هم سن و سال‌های خود آشنایی دارند به همین دلیل حضور و فعالیت آنان در عرصه تولید محتوا می‌تواند به بومی سازی عرصه دیجیتال کمک کرده و وابستگی ما را در این زمینه کاهش دهد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دغدغه های مدیریت شهری در خصوص تبیین فرهنگ شهروندی، اظهار داشت: فرهنگ شهروندی تحت تأثیر شبکه‌های مجازی به‌صورت آنی در حال تغییر است و با استفاده از ظرفیت رویدادهای مشابه می توانیم تهدیدها را به فرصت‌ تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: در کنار تاثیر برگزاری رویداد دیجیتال در ارتقای سواد رسانه ای می توان با معرفی کسب و کارهای نوپا با تکیه بر فناوری اطلاعات و مهارت‌های فردی که منجر به اشتغال و کسب درآمد با کمترین هزینه ها می گردد از این ظرفیت ها استفاده کرد.
آمره افزود: ظرفیت و استعدادهای نهفته ای در سطح نوجوانان استان قم وجود دارد که این توانمندی باید تکثیر و ‏تقویت گردد، در این میان تیم ها باید فارغ از مقامی که می گیرند به سمت تجاری سازی ایده هایشان نیز هدایت شوند، چرا که در این جشنواره تنها چند تیم را می توان به عنوان تیم برتر معرفی کرد، اما بعد از اتمام جشنواره می توان تیم ها را گرد هم جمع کرده و با حمایت اصولی و هدفمند ایده هایشان را به مرحله تجاری سازی برسانند.
وی با اشاره به دغدغه های شورای اسلامی شهر در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت: مشخصا از سه ایده که در راستای شهر هوشمند و خدمات شهری و سیاست های شورای اسلامی شهر باشد برای توسعه و تجاری سازی حمایت خواهیم کرد.