توصیه های پلیس آگاهی استان قم پیرامون پیشگیری از جعل و کلاهبرداری

رئیس پلیس آگاهی استان قم توصیه های انتظامی را پیرامون پیشگیری از جعل و کلاهبرداری به شهروندان ارائه کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمد کرمی” اظهار داشت: هیچ گاه با مشاهده یک آگهي تجاری در مطبوعات، به صحت آن اعتماد نکنید، مدارك شناسايي خود اعم […]

رئیس پلیس آگاهی استان قم توصیه های انتظامی را پیرامون پیشگیری از جعل و کلاهبرداری به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “احمد کرمی” اظهار داشت: هیچ گاه با مشاهده یک آگهي تجاری در مطبوعات، به صحت آن اعتماد نکنید، مدارك شناسايي خود اعم از (شناسنامه، كارت ملي و…) را در جای مطمئن نگهداری کنید و در صورت سرقت يا فقدان، موضوع را سریعاٌ به مراكز صدور اين مدارك اطلاع دهيد همچنین چک های خود را فقط در شعب بانک­ها نقد کرده و از دادن چک به دیگران در قبال دریافت وجه نقد، به شدت بپرهیزید.

رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: در هنگام خريد يا اجاره محل سكونت يا دفتر كار، از مالك بودن طرف مقابل اطمينان حاصل كنيد و اسناد و اوراق بهادار را در محل­هایي كه امكان دسترسي دیگران وجود دارد، نگهداری نكنيد.

وی اعلام داشت: متن چك را شخصاً و بايك قلم بنويسيد تا در صورت دست بردن در مندرجات چك، جعلي بودن آن مشخص شود، در هنگام مراجعه به بانك­ها، مراقب كساني باشید که پيشنهاد می­کنند چك شما را در قبال پرداخت آنی مبلغ آن،دریافت­کنند.

سرهنگ کرمی بیان داشت: بهتر است براي هر حساب، از امضاء مخصوص و متفاوت استفاده کنید و امضاء­های بانكي، متفاوت با امضاء­های اسناد ديگر باشد و نیز در هنگام انجام معاملات و عقد قراردادها، مراقب افراد به ظاهر آراسته  باشید و فریب چرب­زبانی آنان را نخورید.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: براي اطمينان از اصالت يك سند ، بايد از مرجع صدور آن استعلام كنيد، همیشه به پيشنهادهای خيلي خوبی که به شما داده می شود، شك کنید و همواره مراقب كساني باشید كه با غصب عناويني نظير: مامور اداره اطلاعات ، كارمند دادگستري ، وكيل ، مامور نیروی انتظامی و… با اهداف فریبکارانه به شما نزديك مي ­شوند.

دستگيري سارق باطري و کشف ۶۳ فقره سرقت در قم

رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری یک نفر سارق باطری و کشف ۶۳ فقره در استان خبر داد.

سرهنگ “احمد کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر سرقت های متعدد قطعات و لوازم خودرو علی الخصوص باطری خودرو، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی های صورت گرفته به رفتار یک نفر حين معامله فروش دو عدد باطري در کوره هاي آجرپزي حاشيه شهر مشکوک شده و در یک اقدام پلیسی متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ کرمی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از منزل متهم، ۵۶ عدد باطري خودرو سنگين و سبک، تعداد ۶ عدد پمپ آب، ۳ دستگاه جوش، ۶ عدد دستگاه سنگ فرز ، ۷ عدد دلر، ۶ عدد باطري يو پي اس مخابراتي (همراه اول و ايرانسل) و مقادير زيادي سيم مسي خرد شده را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم اضافه کرد: در تحقیقات پلیسی بعمل آمده ضمن اعتراف متهم با همدستی یک نفر دیگر، تعداد ۶۳ نفر از مالباختگان در این خصوص شناسایی و اموال مکشوفه تحویل آنان شد.

وی بیان داشت: در بازجویی های کارآگاهان پلیس آگاهی استان، متهم نهایتاً به ۶۳ فقره سرقت در این رابطه اعتراف کرد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان پیرامون دستگیری دیگر متهم مربوطه و کشف سایر سرقت ها همچنان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: در نهایت سارق به انضمام پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.