مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد:

توسعه و اصلاح بیش از ۴۷ كیلومتر از شبكه فاضلاب شهر قم

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان از توسعه و اصلاح بیش از 47 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس مهدی نظرزاده به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان در سال گذشته پرداخت و با اشاره به وجود ۲۴۰ کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب در قم اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷ کیلومتر از این شبکه اصلاح و بهسازی شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴۲ درصد از شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، به هزینه‌های سنگین اجرای شبکه‌های فاضلاب اشاره کرد و گفت: سال گذشته توانستیم علی‌رغم محدودیت منابع مالی ۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر را توسعه دهیم که این میزان بیش از ۳۰۰ درصد بیش از پیش‌بینی‌ها بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه از رسیدگی به ۱۳۷ حادثه در شبکه فاضلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: اکیپ‌های شرکت آب و فاضلاب در میانگین زمانی ۱۸ دقیقه خود را به محل حادثه رسانده و نسبت به رفع حادثه اقدام کرده‌اند.

وی تعداد حادثه در انشعابات فاضلاب را نیز در سال گذشته هزار و ۷۲۳ مورد اعلام کرد و ابراز داشت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۸۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر شستشو و ۶۷ کیلومتر شبکه نیز به منظور عیب‌یابی احتمالی و رفع آن ویدئو متری صورت گرفت.

مهندس نظرزاده در ادامه با اشاره به انجام مقدمات انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی در زمینه توسعه شبکه و تأسیسات فاضلاب قم در سال گذشته و امضا آن با حضور رئیس‌جمهور در فروردین‌ماه اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری شاهد رشد شاخص‌های حوزه فاضلاب در شهر قم باشیم.