همزمان باولادت حضرت زهرا صورت میگیرد:

برگزاری پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر در قم

پنجمین همایش بین المللی زنان جهان اسلام (بانوی مهر) با حضور شخصیت هایی از 15کشور دنیا دوم بهمن ماه و در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، دکتر لاله افتخاری دبیرکل اتحادیه اتحادیه جهانی بانوان مسلمان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران که  در دانشکده اصول الدین استان قم برگزار شد اظهار داشت: پنجمین همایش بین المللی بانوان جهان اسلام دوم بهمن ماه و در آستانه ولادت حضرت زهرا (س)در جوار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور شخصیت‌های مطرح ای از ۱۵ کشور مسلمان جهان برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این همایش برای اولین بار است که در جوار حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود اظهار داشت: مهمانان ما از کشورهای مختلف جهان اسلام و دنیا حضور خواهند داشت و هم اکنون بیش از ۸۳۰ اثر به این همایش ارسال شده است.
همچنین ما در این همایش ازمعیت بزرگوارانی بهرمند خواهیم بود، مانند آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری آیت الله اراکی حجت الاسلام بهجت پور ریاست حوزه های علمیه خواهران خانم دکتر برقعی ریاست جامعه الزهرا و همچنین خودم به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی بانوان مسلمان در این همایش حضور خواهیم داشت.
وی گفت: در حاشیه این نمایشگاه ما برپایی غرفه هایی از کمیته امداد، غرفه هایی از حوزه های علمیه غرفه هایی از ستاد اربعین، کارافرینان بانوان و …خواهیم داشت.

وی تشکیل دوره های کوتاه مدت آموزشی و برگزاری کارگروه‌ها، سمینار و میزگردها، انتشار کتب و مجلات و تدوین فیلمنامه و تاکید بر تاسیس موسسات و انجمن های خیریه را از دیگر روش های تحقق اهداف این اتحادیه جهانی عنوان کرد که در سطح جهانی انجام می شود.

افتخاری در ادامه سخنان خود به استقبال علمای اهل سنت از فعالیت های این اتحادیه در جهت گسترش اسلام در جهان اشاره کرد و گفت: همایش های این اتحادیه بین المللی با حضور اساتید، فرهیختگان، نخبگان و اقشار مختلف در عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری در سنین مختلف با تشکیل کمیته و کنفرانس های تخصصی برگزار می شود.

دبیر کل اتحادیه زنان مسلمان افزود: طی یک سال گذشته این اتحادیه اقدامات مهمی چون اعزام اعضای هیئت علمی‌ و اساتید به کشورهای مختلف و تشکیل کارگاه ها، توزیع بسته های فرهنگی و اسلامی میان کودکان و نوجوانان، همکاری با مجمع بیداری اسلامی، تشکیل همایش های داخلی و خارجی و صدور بیانیه های مفید و موثر را انجام داده است.

در ادامه خانم دکتر طیبی دبیر علمی این همایش نیز اظهار داشت: از مهمترین اهداف این همایش آشنا کردن زنان نخبه جهان اسلام با همدیگر و انتقال تجربیات ارزشمند آنان به سایر زنان مسلمان جهان خواهد بود.

دبیرعلمی همایش بین المللی بانوی مهر افزود: تاکنون بیش از۸۳۰ اثر از ۱۲ استان ایران و ۲۲ کشور جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که ۷۵۰ اثر آن داخلی بوده ومابقی از سایر کشورهای جهان بوده است.

ناهید طیبی محور های اصلی این همایش را معرفی و تبیین الگوی سوم زن و خانواده به عنوان الگوی معیار، الگوگیری از حضرت زهرا(س) در مواجه با چالش ها، نقش مقاومت و بیداری زن فاطمی در ایجاد تمدن اسلامی، تاثیر انحراف از الگوی فاطمی و چگونگی حضور زنان تمدن ساز در فضای مجازی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای حضور در این همایش از بانوان فرهیخته ۲۶ کشور جهان دعوت به عمل آمد ولی به دلیل محدودیت ها مدعوین از ۱۵ کشور جهان در این همایش حضور دارند.

خبر از نجمه محیایی/حسین کبابی