برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم دربخش معارفی در قم

مسابقات سراسری قرآن کریم .در بخشهای معارف، نهج البلاغه وصحیفه سجادیه۱۹الی ۲۳دی ماه در سالن جلسات امام زاده سیدعلی قم برگزار میشود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حجت الاسلام عباس اسکندری،مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قم صبح امروز در گفتگو باخبرنگاران به مناسبت چهل وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف این مسابقات را در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه عنوان کرد و اظهار داشت: از مجموع ۷۷ نفر شرکت کننده در بخش تفسیر ۱۴ نفر از برادران و ۱۵ نفر از خواهران، در بخش صحیفه سجادیه هشت نفر از برادران و ۹ نفر از خواهران و در بخش نهج البلاغه ۱۳ نفر برادران و ۱۸ نفر از خواهران شرکت دارند و در هر رشته از پنج نفر از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

وی بیان کرد: نفرات راه یافته به مرحله نهایی مسابقات بخش معارفی که در قم برگزار می‌شود پیشتر در مسابقات شهرستانی و استانی شرکت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم، مسابقات را شامل برگزاری بخش‌های آزمون کتبی و شفاهی ذکر کرد و گفت: افتتاحیه مسابقات ساعت ۱۸ روز ۱۹ دی خواهد بود و ۲۳ دیماه نیز از ساعت ۹:۳۰ اختتامیه برگزار می‌شود.

وی مکان برگزاری مسابقات و آیین های افتتاحیه و اختتامیه را در سالن همایش امامزاده سیدعلی(ع) قم ذکر کرد.

اسکندری بیان کرد: بخش معارفی گرچه در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف برگزار می‌شد اما پیش از این از قوت و برجستگی خاص برخوردار نبود.

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته به بخش معارفی هم توجه ویژه‌ای شده چرا که جامعه به شدت نیاز به سواد قرآنی در لابلای هجمه فرهنگی و فتنه‌های دشمنان دارد.

وی گفت: با توجه به این نگاه، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن برای بخش معارفی مسابقات بین المللی قرآن کریم دیده شد.

اسکندری افزود: با توجه به ظرفیت فقهی و تفسیری و وجود موسسات قرآنی و نهج البلاغه در قم ، مسابقات  به این استان واگذار شد.

وی با اشاره به این‌که‌ دبیرخانه دائمی بخش معارفی در قم تشکیل شده‌است گفت: این مسابقات نباید منحصر به ایران باشد و باید در بعد بین‌المللی به آن پرداخته شود.