برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی کفش درقم

ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع کفش ایران  ۴تا۷ بهمن ماه سالجاری دراستان قم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، جواد شعبان زاده مسئول انجمن کفشهای ماشینی استان قم ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه ۴تا هفتم بهمن ماه سال جاری در سایت بین المللی نمایشگاه های استان قم واقع در اتوبان قم تهران با حضور بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ تاجر خارجی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما برای این نمایشگاه تخصصی که جنبه بین المللی نیز خواهد داشت بازدید عمومی نخواهیم داشت و بیشتر افراد بازدیدکننده تاجرانی خواهد بود که برای عقد قرارداد به این نمایشگاه آن هم با دعوتنامه حضور خواهند داشت.ونمایشگاه مختص بازدید بازرگانان ایرانی وخارجی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: مدیر بین الملل ماه ۳۱ کشور را برای دعوت حضوری انتخاب کرده و به زودی به آنجا سفر خواهد کرد تا تاجران مدنظر را به صورت حضوری به این نمایشگاه بین المللی دعوت نمایند و این عزیزان از نزدیک  با پتانسیل های موجود در صنعت کفش استان قم آشنا شده و با مدیران این کارخانه ها و تولید کنندگان کفش قم پس از بازدید از این نمایشگاه به عقد قرارداد بپردازند.

وی با اشاره به قدمت صنعت کفش در استان قم ،اظهار داشت: صنعت کفش ماشینی در استان قم قدمت ۶۰ ساله دارد و حدود ۲۷ سال پیش به امور اعضای تحت پوشش خود بوده است و هم اکنون ۶۰ الی ۷۰ تولیدی صنعت کفش ماشینی کشور به قم مربوط می‌شود و از ۱۱۵ میلیون دلار صادرات کفش کشور در سال گذشته ۷۰ درصد آن مربوط به استان قم بود و استان قم به عنوان ترمینال صادرات کفش کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه در استان قم ۳۲۰ واحد تولیدی انواع کفشهای ماشینی داریم خاطرنشان کرد: از این تعداد بخش عمده آن که ۱۹۰ واحد به شمار می رود تامین کننده نیازهای واحدهای تولیدی کفش به شمار می‌روند.

جواد شعبان زاده با اشاره به اینکه صنعت کفش استان قم پر اشتغال ترین صنعت در استان به شمار می رود، گفت: هم اکنون این صنعت در استان ۳۵۰۰۰ اشتغال ایجاد کرده است که ۱۰هزار آن اشتغال مستقیم و ۲۵۰۰۰ آن اشتغال خانگی به شمار می‌رود که بخش عمده‌ای از آن در روستاهای اطراف قم قرار دارند و در آینده نزدیک بحث ساماندهی آنان را نیز مدنظر قرار داده ایم.

وی افزود: از ۳۲۰ واحد تولیدی فعال ماه در استان نزدیک به ۲۱۰ واحد آن مدیران آنها متولدین ۶۰ به بالا هستند و این نشان دهنده آن است که مدیران جوان ما در صنعت کفش استان حضور فعالی دارند.

وی گفت: در گذشته ۸۰ درصد قالب های کفش ما از خارج وارد می شد اما هم اکنون به لطف خدا در شهرک صنعتی محمودآباد قم یک شرکت چینی اقدام به تولید قالب کفش نموده که در این زمینه ۱۸۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

در ادامه،محسن سلیمانی دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه بین المللی کفش استان قم نیز اظهار داشت: این نمایشگاه ششمین نمایشگاه تخصصی و بین المللی صنعت کفش استان قم به شمار می‌رود که از چهارم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در شهر نمایشگاهی استان قم واقع در اتوبان قم تهران و در دو سالن با وسعت ۲۰ هزار مترمربع برگزار خواهد شد.

همچنین ساعت بازدید از این نمایشگاه ۱۵ تا ۲۱ خواهد بود.

وی افزود: این نمایشگاه به عنوان کاربردی ترین نمایشگاه کفش کشور به شمار می رود و بازدیدکنندگان تخصصی باید در ابتدا برای ثبت نام به سایت این نمایشگاه مراجعه نمایند که به زودی درباره آن نیز اطلاع رسانی خواهد شد و از مردم عادی درخواست داریم که از حضور در این نمایشگاه اجتناب کنند چون این نمایشگاه صرفاً برای بازدید بازرگانان متخصص در این زمینه در نظر گرفته شده است.

خبر از حسین کبابی