برگزاری بیستمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

مسئول کمیته اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: بیستمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از روز چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم قرآنی قم واقع در بلوار 15 خرداد آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه 21 اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،روح‌الله شفیعی، مسئول کمیته اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره بیان کرد: بیستمین دوره از مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم قرآنی قم واقع در بلوار ۱۵ خرداد آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد. این دوره از جشنواره اولین برنامه حضوری بعد از وقفه چهارساله در برگزاری حضوری مسابقات به علت شرایط کرونایی کشور است.

وی در خصوص فهرست برنامه‌های جشنواره گفت: افتتاحیه مسابقات روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در دانشکده علوم قرآنی دانشگاه، روز چهارشنبه مسابقات در بخش برادران و روز پنج‌شنبه مسابقات در بخش خواهران برگزار می‌شود، هم‌چنین اختتامیه ساعت ۲۰ روز پنج‌شنبه در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

شفیعی در رابطه با اسکان شرکت‌کنندگان بیان کرد: اسکان شرکت‌کنندگان از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت آغاز شده و عوامل اجرایی در بخش پذیرش و استقبال، آماده اسکان و میزبانی از شرکت‌کنندگان هستند. پایان اسکان و خروج نیز از ساعت ۸ صبح روز جمعه و بعد از صرف صبحانه به مرور انجام می‌شود.

مسئول کمیته اجرایی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه مرحله دانشکده‌ای مسابقات در آذر و دی سال گذشته برگزار شد، گفت: ویدئو اجرای رتبه‌های برتر دانشکده‌ها به مرکز علوم قرآنی سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده، در این مرکز ویدئوهای ارسالی مجدداً بازنگری شد و نمایندگان هر کدام از دانشکده‌ها مشخص شدند.

وی در رابطه با نحوه اطلاع رسانی تصریح کرد: پس از مشخص شدن نفرات مجاز برای شرکت در این مسابقات، به صورت مکتوب به آنها اعلام شد و طبق لیست نیز، مسئولین قرآنی دانشکده‌ها مجدد به منتخبین اطلاع‌رسانی و بلیت سفر و شرایط ایاب و ذهاب را فراهم کردند.

شفیعی گفت: هم‌چنین مسئولین پذیرش در قم نیز با شرکت کنندگان تماس گرفتند و ساعت پذیرش آنها را دریافت کردند تا برای استقبال از متسابقان شرایط فراهم باشد.

وی در خصوص برنامه‌های جنبی جشنواره بیان کرد: در خلال برگزاری جشنواره هر گروه از خواهران و برادران یک روز برنامه فوق‌العاده دارند که از جمله آن می‌توان به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و نیز بقاع متبرکه مانند مرقد امامزاده موسی مبرقع(ع) اشاره کرد؛ هم‌چنین بازدید از موزه فاطمی و کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی، یک برنامه تفریحی و دیدار با یکی از علما نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان عنوان کرد: نفرات اول هر رشته در بخش آوایی و نفرات اول تا سوم بخش معارفی که مسابقات آن هفته گذشته به صورت کتبی برگزار شد به مرحله ملی راه پیدا کردند.