برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم گل و گياه در قم

مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم گل و گياه به مناسبت فصل بهار خبر داد برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم گل و گياه در قم. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، پيام جواديان با اشاره به برگزاري جشن درختكاري در روز ۲۱ اسفند اظهار كرد: در اين برنامه […]

مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم گل و گياه به مناسبت فصل بهار خبر داد برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم گل و گياه در قم.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، پيام جواديان با اشاره به برگزاري جشن درختكاري در روز ۲۱ اسفند اظهار كرد: در اين برنامه پروژه‌هاي هفته درختكاري جشن گرفته مي‌شود و از برترين‌هاي فضاي سبز در قالب شهروند، اداره، كارشناس، كارگر و پيمانكار نمونه تقدير مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري كلاس‌ها و دوره آموزش شهروندي در هفته درختكاري گفت: اين دوره‌ها در زمينه نحوه نگهداري گل‌ها و گياهان زينتي، نحوه نگهداري و پرورش كاكتوس‌ها، سبزي كاري در منازل و تهيه تراريوم با همكاري سازمان فرهنگي و اجتماعي شهرداري برگزار مي‌شود.

مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم با اشاره به بحث توسعه فضاي سبز در مدارس گفت: اين امر از سوي سازمان پارك‌ها تأمين اعتبار شده بر اساس ليست تعيين شده پيمانكار مراجعه مي‌كند و داخل حياط مدارس به توسعه فضاي سبز و كاشت گياهان زينتي مي‌پردازند.

وي خاطرنشان كرد: برنامه ديگر بازديد دانش‌آموزان مدارس و مراكز آموزشي از گلخانه‌ها و مراكز توليدي مناطق هشتگانه و سازمان پارك‌ها است كه بر اساس برنامه دست‌اندركاران مدارس به داخل گلخانه‌هاي مناطق مراجعه مي‌كنند و با گل و گياه در قالب روش‌هاي تكثير و پرورش و نگهداري از نزديك آشنا مي‌شوند.

جواديان با اشاره به برنامه تجليل از شهروند نمونه گفت: زمان اين طرح از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردين سال ۹۶ است كه شهروندان ثبت‌نام مي‌كنند و از بهترين فضاي سبز خانگي عكس‌برداري مي‌‌شود و سپس به ۱۰ شهروند برتر قم جوايز نفيسي اهدا مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اكثر پروژه‌هاي جديد سال ۹۶ در هفته درختكاري كلنگ‌زني مي‌شود و غالب پروژه‌هاي سال ۹۵ در اين هفته به بهره‌برداري مي‌رسد كه يكي از آنها توسعه ۳۵۶ هكتاري فضاي سبز جنگلي است كه در حقيقت به پايان مي‌رسد و كلنگ جديد براي توسعه‌هاي آينده زده مي‌شود كه بتوانيم اين كار را به خوبي پيش ببريم.

مدير عامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم به فضاسازي شهري اشاره و عنوان كرد: بنا است اين امر بخشي به همت سازمان زيباسازي و بخشي از سوي سازمان زيباسازي انجام شود تا فضاي شهر فضاي درخت و درختكاري شود و بتوانيم شهروندان را به كاشت درخت و گل‌هاي زينتي ترغيب كنيم تا حتي كساني كه در منزل داراي بالكن هستند درختاني داخل بالكن نگهداري كنند.

وي با اشاره به برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم گل و گياه گفت: اين نمايشگاه از ۱۵ اسفند تا اواخر فروردين برگزار مي‌شود كه حدود ۲۰ مركز به صورت موقت كار ارائه گل و گياه به مردم و توزيع را به عهده مي‌گيرند.

جواديان ابراز اميدواري كرد: در هفته درختكاري فضاي شهر به فضاي زيست محيطي تبديل مي‌شود تا مردم به بحث درختكاري و كاشت درخت ترغيب شوند.

منبع:اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم