اهدای خون دسته جمعی خبرنگاران قمی به مناسبت ۹ مرداد

خبرنگاران قمی امروز همزمان با ۹ مرداد روز اهدای خون و نزدیک بودن به روز خبرنگار اقدام به اهدای خون دسته‌جمعی نمودند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حسین کبابی یکی از سفیران اهدای خون استان قم اظهار داشت :ما هر ساله همزمان با ۹ مرداد روز اهدای خون و نزدیک بودن به هفته خبرنگار […]

خبرنگاران قمی امروز همزمان با ۹ مرداد روز اهدای خون و نزدیک بودن به روز خبرنگار اقدام به اهدای خون دسته‌جمعی نمودند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،حسین کبابی یکی از سفیران اهدای خون استان قم اظهار داشت :ما هر ساله همزمان با ۹ مرداد روز اهدای خون و نزدیک بودن به هفته خبرنگار خبرنگاران قمی دور هم جمع شده و اقدام به اهدای خون دسته‌جمعی می‌نمایند.
وی افزود :امسال هفدهمین سالی هست که این برنامه رو به لطف کمک و همیاری خبرنگاران و دوستان عزیز سازمان انتقال خون استان قم این برنامه را برگزار می‌کنیم و سال های گذشته حضور پرشور تری داشتیم اما امسال به علت شرایط کرونا و به علت اینکه خیلی از عزیزان واکسن زده بودند و به تبع آن از که از گردونه اهدای خون تا مدتی زمانی تا مدت زمانی خاصی خارج شده بودند امسال گرچه حضور خوبی داشتیم اما نسبت به پارسال از تعداد کمتری برخوردار بودیم
وی گفت: حضور دسته جمعی خبرنگاران در چنین رویدادی در کشور بی‌نظیر بوده و همه ساله خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم با حضور پرشور خود در این رویداده با ارزش اقدام به فرهنگ سازی در این زمینه می نمایند.
وی این حرکت را خودجوش بوده و اظهار داشت: ما وابسته به هیچ جریان نیستیم و حرکت ما دلی هست و همه ساله در این روز با اصحاب رسانه فارغ از گرایشات سیاسی به صورت متحد دور هم جمع میشیم و اقدام به اهدای خون دسته‌جمعی می نماییم که از تک تک عزیزان خبرنگاری که در این مراسم حضور یافتند کمال تشکر و قدردانی را دارم.
دکتر نوریان رئیس انتقال خون استان هم که در این مراسم به همراه خبرنگاران برای اهدای خون خود حاضر شده بود با اشاره به اینکه خبرنگاران همه سال در روز ۹ مرداد با حضور خود در سازمان انتقال خون یک الگوی خوب برای جامعه از خود به نمایش می گذارند اظهار داشت:
امسال برای هفدهمین سال است که این حرکت از سوی خبرنگاران عزیز استان قم انجام می‌شود و ما همه ساله شاهد حضور ارزشمند اصحاب رسانه در چنین روزی هستیم البته اصحاب رسانه زیادی داریم که اهدا کننده های مستمر خون به شمار می روند و در طول سال سه الی چهار بار اقدام به اهدای خون می نمایند که جا دارد از تک تک این عزیزان نیز تشکر و قدردانی کنم.
وی به آمارهای موجود سال گذشته و امسال اشاره کرد و اظهار داشت:در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تعداد مراجعین به مراکز ما ۳۹۱۷ نفر بودند که در خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد مراجعین ۴۵۲۴ نفر بودند.
همچنین در سه ماهه اول ۱۳۹۹؛ ۱۱هزار  و ۷۴۰ نفر مراجعه کردند،که در سه ماهه اول ۱۴۰۰؛ ۱۲هزار ۲۸۷ مراجعه کردند.
وی گفت:در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ ما  ۵ هزار و ۳۱۴ نفر اهداکننده مستمر مراجعه کننده داشتیم که  در سال ۱۴۰۰ ما ۶ هزار  ودویست وپنجاه ویک نفرمراجعه کننده داشتیم.
همچنین اهداکننده های خانم ما در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ چهارصد و یک نفر بودند که در سه ماهه اول ۱۴۰۰ به ۳۴۵ نفر خانم کاهش پیدا کرد.

وی گفت:جمعیت استان به استناد نامه شماره ۸۰۰۷۹ سازمان مدیریت و برنامه ریزي ۸ در سال ۹۹ برابر ۱۳۹۸۰۰۰ و در سال ۱۴۰۰ برابر ۱۴۲۳۰۰۰ نفر می باشد.  .شاخص اهداي خون در سال ۱۴۰۰ برابر ۳۹۰۰۰ واحد ، .شاخص تولید پلاکت فرزیس در سال ۱۴۰۰ برابر ۴۵۰ واحد ، .شاخص تولید LRRBC در سال ۱۴۰۰ برابر ۵۰۵۰ واحد ، .شاخص اهداي خون مستمر در سال ۱۴۰۰ برابر ۵۹ % ، .شاخص ارسال پلاسما به شرکت پالایشگر برابر ۶۵۰۰ لیتر می باشد.

خبر از حسین کبابی/عکس از سرکار خانم زهرا سادات صحفی