اجرای طرح سیستم مدیریت پل ها (BMS) در سطح راههای استان قم

عباس شکوری عنوان کرد: در قالب اجرای طرح سیستم مدیریت پلهای جاده ای (BMS) افزون بر ۹۰ دستگاه پل دارای حداقل یک دهانه با طول ده متر و بیشتر، در سطح راههای استان قم بازدید و بازرسی فنی شدند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل […]

عباس شکوری عنوان کرد: در قالب اجرای طرح سیستم مدیریت پلهای جاده ای (BMS) افزون بر ۹۰ دستگاه پل دارای حداقل یک دهانه با طول ده متر و بیشتر، در سطح راههای استان قم بازدید و بازرسی فنی شدند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، طرح سیستم مدیریت پلهای جاده ای (BMS) در سطح محورهای مواصلاتی استان قم اجرایی شد.

عباس شکوری رئیس اداره نگهداری ابنیه راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در تکمیل خبر فوق افزود: این طرح در راستای تهیه فرم بازرسی و شناسنامه فنی (چک لیست) از پلهای دارای حداقل یک دهانه با طول ده متر و بیشتر، در سطح راههای استان قم به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله از اجرای این پروژه نود دستگاه پل جاده ای دارای حداقل یک دهانه بالای ده متر و بیشتر در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و نسبت به اجرای طرح سیستم مدیریت پل ها (BMS) در خصوص آنها اقدام گردید.

شکوری در مورد بازده زمانی اجرای این پروژه نیز اظهار داشت: این اقدام در قالب طرحی امانی و با همکاری کارشناسان پل و ابنیه فنی اداره کل و ادارات شهرستان (علی الخصوص اداره راهداری شهرستان سلفچگان) در بازه زمانی کمتر از دو ماه (اول آذرماه لغایت پایان نیمه نخست دی ماه) به اجرا گذاشته شد.

با عنایت به ضرورت بازدید ادواری پل و ابنیه فنی راه ها و در راستای اجرای این طرح، گشت بازرسی پل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم ایجاد گردید.

وی در خصوص مشخصات فنی طرح سیستم مدیریت پل (BMS) نیز عنوان کرد: در این طرح به تهیه فهرستی موضوعی (چک لیست)، از مختصات مکانی، اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات ساختاری (آسیب ها و علل) و رتبه بندی پل های جاده ای استان قم اقدام گردید.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در ادامه به مهمترین اهداف اجرای این طرح پرداخت و گفت: بروز رسانی آمار پلها، شناسایی آسیب های متداول سازه ای، مطالعه و برنامه ریزی در راستای پیشگیری و اصلاح آسیب ها، اولویت بندی پلها به منظور برنامه ریزی جهت تامین و تخصیص اعتبارات و… از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح می باشد.

شکوری از ملزومات اجرای طرح (BMS) به انواع دوربین های تصویر برداری، موقعیت یاب (جی،پی،اس) فاصله سنج لیزری و… اشاره کرد و تصریح نمود: مهمترین عامل در اجرای بهینه این طرح و دیگر اقدامات عمرانی، تعهد، تخصص و تجربه مجریان می باشد که بحمداله کارشناسان اجرایی این طرح از قابلت های لازم برخوردار می باشند.

وی در خاتمه از تلاش ارزنده کارشناسان پل و ابنیه فنی استان قم تقدیر بعمل آورد.