اجرای ده‌ها برنامه مذهبی طرح ضیافت بهاری در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع)

طرح ضیافت بهاری با ده‌ها برنامه متنوع فرهنگی و مذهبی، در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، همزمان با ماه رمضان و نوروز ۱۴۰۳ طرح ضیافت بهاری با محوریت آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) اجرایی شده است.
بر این اساس مراسم جزءخوانی و تفسیر قرآن کریم هر روز ساعت ۱۰ صبح همراه با نماز جماعت ظهر و عصر با حضور استاد خرمی ویژه خواهران در این بقعه متبرکه تدارک دیده شده همچنین جلسه تفسیر قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر توسط استاد میراحمدی امام جماعت این مکان مطهر، برگزار می‌شود.
برگزاری مراسم جزءخوانی قران کریم هر شب از ساعت ۲۱ الی ۲۳، توزیع روزانه ۴ هزار قرص نان بین مومنین و بقاع متبرکه، توزیع روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم در بقعه و توزیع افطاری ساده هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء، از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت بهاری در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) به شمار می‌رود.
از دیگر برنامه‌های این بقعه متبرکه می‌توان به برگزاری مراسم جشن روزه اولی‌ها و مراسم مناجات خوانی و ذکر توسط هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ اشاره کرد.
همچنین پیش از شروع ماه مبارک، غبارروبی و تنظیف آستان مقدس به انجام رسید و خیمه معرفت با غرفه‌های مختلف در جوار حرم مطهر برپا شد.
گفتنی است برگزاری مراسم تحویل سال نو، مراسم مذهبی (سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام علی(ع) و وفات حضرت خدیجه کبری(س))، برپایی ایستگاه صلواتی، احیای لیالی قدر با عنوان «شب‌های بندگی» و اقامه نماز عید فطر، تعزیه‌خوانی و برگزاری ۱۲ محفل انس با قرآن هم با محوریت حرم نورانی امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) در دستور کار قرار دارد.