ابتکار جالب یک طلبه قمی؛ جهاد تبیین با طعم چای

مدیر مجتمع فرهنگی آموزشی دکتر حسابی قم: بحمدالله "کافه گفتگو"به سرعت جای خود را در میان دانش‌آموزان باز کرد و مورد استقبال آنان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،یکی از مهمترین کلید واژه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی خصوصا در سال‌های اخیر، “جهاد تبیین” است. کلید واژه‌ای که عمل به آن، کلید حل بسیاری از مشکلات امروز جامعه‌ست. راهبردی که مخاطبین آن، اقشار تاثیرگذارِ جامعه چون: علما، اندیشمندان، اساتید دانشگاه، طلاب، دانشجویان، کارمندان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و… می‌باشند.

مقام معظم رهبری مهم‌ترین شیوه‌ی دشمن را جعل و دروغ‌پردازی می‌دانند و می‌فرمایند: الان مهم‌ترین کاری که دشمن دارد می‌کند [انتشار] دروغ است؛ بدانید دشمن امروز بر پایه‌ی دروغ و دروغ‌پردازی دارد کار می‌کند. خب وقتی که دانستید، طبعاً وظیفه می‌آید روی دوشتان. تبیین کنید. “جهاد تبیین” که گفتیم، یکی از جاهایش اینجا است.

در همین راستا و در مسیر اجرای فرمان مقام معظم رهبری، مجتمع فرهنگی آموزشی دکتر حسابی قم، در اقدامی ابتکاری، تبیین را در دستور کار خود قرار داده و در سال تحصیلی جاری، با ایجاد “کافه گفتگو” قدمی موثر در این مسیر برداشته است.

حسین خلیلیان مسئول مجتمع فرهنگی آموزشی دکتر حسابی قم با ابراز خُرسندی از این اقدام فرهنگی و انقلابی می‌گوید: در رابطه با “جهاد تبیین”، باید عرض کنم که بر اساس ضرورتی که احساس می‌شد، برنامه‌ی “کافه گفتگو” از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در مقطع متوسطه دوم، با حضور حجت‌الاسلام احمد قادری افتتاح گردید.

او استقبال دانش‌آموزان این مرکز آموزشی را از “کافه گفتگو” خوب و شایسته ارزیابی می‌کند و می‌گوید: به دلیل برنامه‌ریزی خوب همکاران و همچنین ابتکارات و خلاقیت‌های حاج آقای قادری، بحمدالله این برنامه به سرعت جای خود را باز کرد و مورد استقبال دانش‌آموزان عزیز قرار گرفت، به طوری که هرهفته روزهای سه‌شنبه، تعداد زیادی از عزیزان دانش‌آموز، با حضور در مکان برگزاری این گفتگو، سوالات خود را مطرح و به بحث و گفتگوی دوستانه می پردازند.

حجت‌الاسلام احمد قادری دبیر قرآن و مشاور این مجتمع فرهنگی آموزشی، “جهاد تبیین” را راهبرد رهبر معظم انقلاب برای جنگ ترکیبی دشمن ارزیابی می‌کند و می‌گوید: امروز ما به عنوان شهروندان جمهوری اسلامی، رسالت خطیری را بر عهده داریم که می‌توانیم در تاریخ آینده‌ی دنیا، اثربخش باشیم.

وی خنثی‌ساختن نقشه‌های شوم دشمنانِ قسم خورده‌ی انقلاب را در جبهه‌ی “جهاد تبیبن” از مهم ترین رسالت اساتید دانشگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش می‌داند و می‌گوید: امروز دو وزارتخانه‌ی علوم و وزارت آموزش و پرورش در شکل دادن به تمدن نوین اسلامی، نقشی ویژه دارند و در این بین اساتید، دبیران و معلمان، به عنوان مهمترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت و نیز افسران این جنگ نرم، باید جهاد گونه عمل نمایند.

این فعال فرهنگی به دیدار رهبر معظم انقلاب در روز چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ با اعضای مجلس خبرگان رهبری و توصیه ایشان به ارتباط علما با جوانان، دانشجویان و حضور در مراکز دانشجویی اشاره می‌کند و می‌گوید: در لبیک به فرمان حضرت آقا ما هم در این مجتمع، با ابزار مختلف و شیوه‌های گوناگون، سعی در آشنا کردن فضای ذهنی دانش‌آموزان با معارف اسلام و انقلاب داریم و در “کافه گفتگو” با دانش آموزان چای می‌نوشیم و با هم در خصوص مسائل گوناگون، گفتگو می‌کنیم و بحمدالله مسئولین این مرکز آموزشی هم خصوصا جناب آقای خلیلیان (مدیر مجتمع)، همراهی و مساعدت بسیار خوبی را داشته‌اند.

حجت الاسلام قادری کلام رهبر عزیز انقلاب را که فرمودند: “با حرف نو، بیان نو و منطق نو، با جوانان گفتگو و گره‌های ذهنی آنها را باز کنید؛ البته در برابر شبهاتی هم که پاسخ آنها را نمی‌دانیم، بگوییم “نمی‌دانم” یا “باید بررسی کنم” را نافذ، اثرگذار و راهبردی می‌داند و می‌گوید: بیشتر نوجوانان و جوانانِ مدرسه، طبق زمان‌بندی که دفتر مشخص کرده‌ است، با حضور در “کافه گفتگو” پاسخ سوالات خود را دریافت می‌کنند؛ اما تعدادی اندک که همچنان سوالات آنان بی جواب می‌ماند، در دفعات بعدی با مراجعه به “کافه گفتگو”، اقناع می‌شوند.

دبیر قرآن و مشاور مجتمع فرهنگی آموزشی دکتر حسابی در پایان می‌گوید: بحمدالله فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و انقلابی متعددی در سال‌های اخیر در این مرکز آموزشی صورت گرفته که طرح “نماز آنلاین”، “میزبانی از شهید مدافع حرم”، “ارسال محبت آمیز بیش از ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان، به رهبر عزیز انقلاب و دریافت پاسخ معظم‌له”، “دعوت از نماینده مقام معظم رهبری”، “حضور شخصیت‌های بین‌المللی”، “حضور علما و بزرگان حوزه”، “برگزاری اردوهای زیارتی – سیاحتی درون و برون استانی” و… از جمله این فعالیت‌هاست.