معاون حمل ونقل و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد:

مکان یابی نقاط کور تلفنهای همراه، درسطح راههای استان قم

حمید سالاری مطرح کرد: 15 نقطه کور آنتن دهی تلفن همراه، درسطح آزادراه‌های قم- تهران، قم- گرمسار و محورهای قدیم قم- تهران، قم- گرمسار، قم- جعفریه و...مکان‌یابی وپس از تحلیل داده‌ها، متعاقبا رفع خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم .به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، به منظور ارتقا زیر ساخت‌های فن آوری اطلاعات و ارتباطات بین راهی، طرح مکان‌یابی نقاط کورآنتن دهی، درسطح محورهای برونشهری استان قم اجراشد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتکمیل خبر فوق اضافه کرد: با توجه به گزارشات مردمی درخصوص عدم پوشش جامع آنتن‌های تلفن همراه( همراه اول، ایرانسل، ایتا) درسطح محورهای جاده‌ای استان، نسبت به تشکیل جلسه  کمیته فنی کمیسیون ایمنی راهها اقدام، وبررسی میدانی موارد موضوعه دردستور کار قرار گرفت.

حمید سالاری درادامه افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، دبیرخانه این کمیسیون درقم، ضمن هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط ( ادارات کل ارتباطات وزیر ساخت، راهداری و حمل ونقل جاده ای، مخابرات، ارتباطات و فن اوری استانداری وپلیس راه) نسبت به تشکیل و اعزام کارگروهی ازکارشناسان این دستگاه‌ها، به محورهای برونشهری استان اقدام به عمل آورد.

وی ادامه داد: پس ازطی پروسه بازدیدهای میدانی که به صورت تخصصی و با استفاده از آخرین فن آوری‌های اطلاعاتی- مخابراتی صورت گرفت، ۱۵ نقطه درسطح راه‌های استان به عنوان نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه، مکان‌یابی شد.

سالاری درادامه به موقعیت مکانی این نقاط درسطح محورهای استان اشاره و عنوان کرد: این نقاط در سطح آزادراه‌های قم – تهران، قم- گرمسارو محورهای قدیم قم- تهران، قم- جعفریه، دستجرد- سلفچگان، راهجرد- سلفچگان و…قراردارند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با یادآوری آنکه پوشش ارتباطی تلفن‌های همراه، خصوصا درسطح راه‌های برونشهری، نقشی موثردرتامین امنیت و ایمنی کاربران جاده‌ای دارد، تصریح کرد: بی تردید درعصر ارتباطات، تلفن همراه، ازجایگاهی ویژه برخوردارو عامل ارتباط کاربر با جهان داده ها، بخصوص درصنعت حمل ونقل جاده ای می باشد.

حمید سالاری ادامه داد: فعالیت وارتقا چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای( اعم از کالا و مسافر ) به دلیل نوع خدمات و کاربری‌های متعاقب، منوط به دسترسی برخط به سامانه‌های مرتبط است.

وی درخصوص اقدامات متعاقب بررسی میدانی و مکان‌یابی نقاط کورآنتن دهی جاده‌ای اظهار داشت: بسته به عاملیت ایجاد نقطه کور، اقداماتی متناسب با موضوع، از جمله نصب و تقویت آنتن‌ها صورت خواهد گرفت.

سالاری درخاتمه گفت: با توجه به مسئولیت‌های معرف، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، متولی این امربوده که پس از تحلیل داده‌ها وارزیابی بازدیدهای صورت گرفته، دربازه زمانی که متعاقبا اعلام میگردد، نسبت به رفع نقاط کور آنتن دهی اقدام خواهد شد.