رسیدگی به ۱۵۰ فقره پرونده تخلفات رانندگان وشرکتهای حمل ونقل عمومی
ابوالفضل جمالی گفت : طی سال ۹۶ در کمیسیونهای مواد ۱۱و ۱۲در مجموع با رسیدگی به ۱۵۰ فقره پرونده تخلفات استعلامی رانندگان و شرکتهای حمل ونقل عمومی ، میزان رسیدگی به موارد موضوعه در مقایسه با سال ۹۵ ( تعداد ۶۳ فقره ) ۱۵۰ درصد افزایش یافت. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل […]
ابوالفضل جمالی گفت : طی سال ۹۶ در کمیسیونهای مواد ۱۱و ۱۲در مجموع با رسیدگی به ۱۵۰ فقره پرونده تخلفات استعلامی رانندگان و شرکتهای حمل ونقل عمومی ، میزان رسیدگی به موارد موضوعه در مقایسه با سال ۹۵ ( تعداد ۶۳ فقره ) ۱۵۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازروابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درراستای اجرای قوانین موضوعه و به منظور ایجاد فضای امن اشتغال و ارائه خدمات در بخش حمل ونقل عمومی ، رسیدگی به پرونده های استعلامی مواد ۱۱و ۱۲ ( تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل ونقل عمومی ) طی سال ۹۶به میزان ۱۵۰ درصد در استان قم افزایش یافت.
ابوالفضل جمالی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با اعلام خبرفوق تصریح نمود : طی سال ۹۶ در کمیسیونها موارد ۱۱و ۱۲ استان قم ، در مجموع به تعدا د۱۵۰ فقره پرونده تخلفات استعلامی رسیدگی ونسبت به اعمال قانون اقدام گردید.
وی با عنوان اینکه طی سال ۹۵ تعداد پرونده هایی که در کمیسیونهای مواد ۱۱و ۱۲ در استان رسیدگی شده به میزان ۶۳ فقره بوده است توضیح داد : از مهمترین عوامل تسریع در رسیدگی به پرونده های یاد شده میتوان به تکمیل سامانه ارتباطی ،، سیستم مدیریت شرکتهای حمل ونقلی و کمیسیونها ،، و ارتقا سطح آگاهی عمومی جهت بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک اشاره کرد .
جمالی عزم جدی مسئولان و کارشناسان امر در تسریع به رسیدگی پرونده های تخلفات رانندگان و شرکتهای حمل و نقل عمومی استان را ازجمله مهمترین آیتم ها در خصوص افزایش تعداد پرونده های رسیدگی شده طی سال گذشته دانست و اضافه کرد : در سال ۹۶ تعدادپرونده های رسیدگی شده در کمیسون ماده ۱۱( تخلفات رانندگان به میزان ۸۲ فقره بوده که طی سال ۹۵ به میزان ۴۰ فقره بوده است .
وی تعداد پرونده های مورد رسیدگی واقع شده در کمیسون ماده ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل عمومی ) طی سال ۹۶ را نیز به میزان ۶۸ فقره عنوان کرد و ادامه داد : طی سال ۹۵ میزان رسیدگی به پرونده های تخلفات شرکتهای حمل و نقل عمومی در استان ۲۳ فقره بوده است .
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در توضیح روند ارائه و رسیدگی به شکایات بخش حمل ونقل عمومی اظهار داشت : پس از وصول تخلفات که غالبا از طریق سامانه جامع سیستم مدیریت شرکتهای حمل ونقلی و کمیسیونها ویا به صورت حضوری میباشد نسبت به احراز مصداق تخلف و دعوت راننده ویا مدیر شرکت حمل ونقلی (پس از امهالی ده روزه جهت تهیه مستندات ) جهت پاسخگویی اقدام میگردد .
وی اعضا کمیسیون های مواد ۱۱ و۱۲ را شامل ۱- مدیرکل راهداری وحمل ونقل استان (رییس ) ۲- مسئول اداره حقوقی راهداری و حمل ونقل استان (دبیر) ۳- روسای انجمن های رانندگان و کالا و مسافردانست وعنوان کرد :موارد قابل بررسی در کمیسون ماده ۱۱ ( رسیدگی به تخلفات رانندگان ) در بخش حمل کالاشامل نداشتن بارنامه ( مهمترین تخلف ) ، حمل بار با اضافه تناژ ، مهار نامناسب بار ، حمل کالای قاچاق و…، ودر بخش جابجایی مسافرنیز شامل نداشتن صورت وضعیت ، مسافرگیری خارج از پایانه ، حمل بار تجاری ، مسافرگیری اتباع خارجی ( بدون مجوز ) ، تاخیر و تعجیل درحرکت و …می باشد .
رییس کمیسیونهای مواد ۱۱و۱۲ استان قم درخصوص نحوه و مقادیر جرایم اعلامی پس از احراز مصداق تخلف اظهار داشت : رانندگان بسته به حدت تخلف ، تا سه مرحله وبه مدت یک تا سه ماه کارت هوشمند رانندگی آنان غیر فعال وبیش از سه بار طی دوسال نسبت به ابطال آن اقدام میگردد.
وی درخصوص نحوه رسیدگی و برخورد با شرکتهای حمل ونقلی متخلف نیز عنوان کرد : بسته به نوع تخلف صورت گرفته در بار اول تذکر و باردوم به بعد ، متناسب با حدت و تکرار تخلف ، به ازای هر مورد از یک تا پنج میلیون ریال جریمه نقدی و بیش از سه بار نسبت به تعلیق پروانه شرکت (از یک ماه تا یکسال ) اقدام ودرصورت تکرار تخلف ، نسبت به ابطال دائم پروانه شرکت اقدام میگردد .
مسئول حمل ونقل جاده ای استان قم در خصوص تخلفات احتمالی صورت گرفته توسط شرکتهای حمل ونقلی نیز عنوان کرد : اهم این تخلفات شامل ، مغایرت درنرخ ۴درصدی بارنامه های صادره ، صدور بارنامه خارج از حوزه جغرافیایی فعالیت ، صدور بارنامه جهت وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب ، صدور صورت وضعیت به صورت آف لاین ، دریافت وجه اضافه بر نرخهای مصوب و…میباشد .
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0