رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبرداد:

بهره برداری از طرح احداث پل زیرگذر راهجرد سلفچگان

جعفر اویسی گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ، پل باکسی زیرگذر راهجرد- سلفچگان، به طول ۱۲ و ارتفاع ۵/۴ متر، احداث و به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، درراستای ارتقا سطح سرویس و تامین […]

جعفر اویسی گفت: با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ، پل باکسی زیرگذر راهجرد- سلفچگان، به طول ۱۲ و ارتفاع ۵/۴ متر، احداث و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، درراستای ارتقا سطح سرویس و تامین ایمنی حداکثری دریکی از مهمترین کریدورهای جاده ای کشور، پروژه احداث پل زیرگذر راهجرد، اجرا و مورد بهره برداری قرارگرفت.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: ترافیک چشمگیر بزرگراه راهجرد- سلفچگان، از سویی و تجانب روستای پرجمعیت راهجرد با این محور از سویی دیگر، موجبات اجرای پروژه‌هایی درقالب طرح‌های امانی – پیمانی را، دراین قطعه از بزرگراه فراهم آورده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، جعفر اویسی طرح استقرار نیوجرسی‌های مفصلی به موازات روستا و جاده را، درزمره این پروژه‌ها دانست و افزود: پس از مطالعات صورت گرفته و پی گیری‌های مستمر، طرح احداث یک دستگاه پل زیرگذر درمجاورت روستای راهجرد از سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه به مشخصات فنی طرح اشاره و توضیح داد: عرض دهانه پل ۸ متر، ارتفاع ۵/۴متر و طول آن قریب ۱۲ متر است .

اویسی در بخش دیگری از این خبر به اقدامات صورت گرفته درراستای احداث پل زیرگذر راهجرد پرداخت و عنوان کرد: سازه پل از نوع باکس بتنی و پیش ساخته بوده که به طور همزمان بادیواره‌های برگشتی (دستک‌های  طرفین پل) اجرا شد.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم افزود: اجرای قرنیز تک شیب بتنی مسلح، استقرار نیوجرسی‌های مفصلی، اجرای خاکریز، روکش آسفالت و …از دیگر اقداماتی است که درراستای احداث این پل صورت گرفته است .

جعفر اویسی از ویژگی های اجرای پروژه احداث پل زیر گذر راهجرد، به حفر دوحلقه چاه جذبی اشاره و تصریح کرد: حفر این دوحلقه چاه جذبی به منظور هدایت آب‌های سطحی و سیلابهای فصلی بوده است.

وی احداث واریانتی به طول ۵۰۰ متر که به موازات راه اصلی و درمحل اجرا شد را ازدیگر اقدامات تکمیلی طرح دانست و خاطر نشان ساخت : بحمدا… به دلیل اجرای حساب شده واریانت مذکور و مدیریت ترافیک آن با نصب تجهیزات ایمنی ( چراغ‌های چشمک زن، بشکه‌های ایمنی، باتومی ومثلث‌های احتیاط و…) و همچنین استقرار اکیپ‌های پلیس راه و راهداری درمحل، طی تمامی مراحل اجرایی پروژه، هیچگونه حادثه ای به وقوع نپیوست.

اویسی هزینه اجرای پروژه را حدود بیست میلیارد ریال عنوان و افزود: درابتدا، میزان اعتبار تخصیصی ۱۴ میلیارد ریال بوده که در طول مدت اجرای طرح، به دلیل اضافه شدن برخی آیتم‌ها این مبلغ افزایش پیدا کرده است.

وی تمامی هزینه‌های اجرایی پروژه احداث پل زیرگذر راهجرد- سلفچگان را، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دانست و تصریح کرد: در ادامه جهت احداث رمپ و لوپ‌های متصل به زیر گذر و محور ، بخش قابل ملاحظه ای از پروژه، ( گودبرداری، اجرای واریانت، بارریزی و..) نیز به صورت امانی و با استفاده از ظرفیت عوامل اجرایی و ماشین آلات اداره کل متبوع به انجام خواهد رسید، که همینجا از حسن تعامل همکاران خود بخصوص عزیزان اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان تشکر می کنم .

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درخاتمه از کاربران جاده ای و اهالی روستای راهجرد که درتمام مدت اجرای این طرح، همکاری مناسبی با عوامل دست اندرکار داشته اند قدردانی و اعلام داشت: احداث این پل زیرگذر ضمن رفع یکی از نقاط حادثه خیز درسطح راه‌های استان، زمینه تردد ایمن اهالی، وسائط نقلیه، احشام و …روستا را فراهم آورده است .