اجرای فاز دوم طرح آرامسازی درجاده قدیم قم – تهران
سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران خبرداد : درقالب طرحی امانی و باحضور فعال افزون بر۱۴ نفر عوامل راهدار و بهره مندی از ۱۱ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری ، فاز دوم طرح ارامسازی درمحورقدیم قم – تهران به طول ۱۴ کیاومتر درحال اجرا می باشد . به […]
سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران خبرداد : درقالب طرحی امانی و باحضور فعال افزون بر۱۴ نفر عوامل راهدار و بهره مندی از ۱۱ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری ، فاز دوم طرح ارامسازی درمحورقدیم قم – تهران به طول ۱۴ کیاومتر درحال اجرا می باشد .
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روایط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم به منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده ای دریکی از مهمترین محورهای ترانزیتی کشور ، طرح آرامسازی ( فاز دوم ) محور قدیم قم – تهران اجرا و درحال پیگیری میباشد .
سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران ( اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ) درتکمیل خبر فوق اضافه کرد : به دلیل موقعیت کریدوری محورهای جاده ای استان ، خصوصا محورهای ترانزیتی آن ، که عامل ارتیاط جاده ای ۱۷ استان با مرکز کشور می باشند ، طرح های مرتبط با افزایش ایمنی و کاهش حوادث جاده ای دراولویتهای اقدامات اداره متبوع قراردارند .
حسین برقراری افزود : طرح آرامسازی محور قدیم قم – تهران به دلیل طول مسیر و حجم عملیات بارریزی درآن ، فازبندی ودرسه قطعه جهت اجرا تقسیم شده است .
وی بابیان این موضوع که طرح آرامسازی درقطعه یک این محور اجرا ومورد بهره برداری قرار گرفته است تصریح کرد : عملیات اجرایی فاز دوم این طرح نیز از اردی بهشت ماه سالجاری کلید خورده است که امیدواریم درصورت عدم تداخل برخی وظایف زمانمند ، تا پایان شهریور ماه ۹۸ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد .
سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران طول مسیر اجرایی این طرح را به طور متوسط ۱۴ کیلومتر عنوان کرد و اضافه نمود : حجم عملیات بارریزی درفاز دوم این پروژه افزون بر ۵۵ هزار متر مکعب می باشد که این میزان بارریزی نشان ازحجم گسترده کاری است که درحال انجام می باشد.
برقراری عرض مسیر درحال بارریزی را متغیر و بین ۳ تا ۷ متردانست و تصریح کرد : به دلیل اختلاف سطح سواره رو با حریم راه ، متوسط ارتفاع حجم بارریزی بین ۱ تا ۴ متر است
وی درخاتمه یادآور شد : همکاری و تعامل رانندگانی که از مسیر اجرای پروژه های جاده ای ، عبور می نمایند نقشی ارزنده در سرعت بخشی به این طرح ها دارد .
شایان ذکر است به مجموعه ای از اقدامات راهداری جهت افزایش ضریب ایمنی که شامل : شانه سازی ، تسطیح حریم ، اصلاح شیب شیروانی ، تعریض مسیر ، رفع افتادگی شانه راه ، علف زنی، پاکسازی و …..می باشند ، آرامسازی گفته میشود .
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0