آغاز بهره برداری از پل بزرگ طغرود محور قم – جعفریه
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت : با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ، پل طغرود، با عرشه ای به طول ۶۰ مترو عرض عبور ۱۲ متر (باسه دهانه ۲۰ متری) ، درمحور قم جعفریه به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط […]
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت : با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال ، پل طغرود، با عرشه ای به طول ۶۰ مترو عرض عبور ۱۲ متر (باسه دهانه ۲۰ متری) ، درمحور قم جعفریه به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درراستای صیانت و توسعه ابنیه جاده ای و به منظور رفع نقاط پرحادثه و افزایش ضریب ایمنی کاربران جاده ای، پل بزرگ طغرود، واقع درمحور قم – جعفریه مورد بهره برداری قرار گرفت
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتکمیل و توضیح این خبر افزود : درچهارمین روز از دهه مبارک فجر و باحضور استاندار محترم قم ، معاونین گرامی و تنی چند از مدیران کل استانی ودیگر مدعوین ، پل بزرگ طغرود ، واقع در محور قم – جعفریه مورد بهره برداری قرار گرفت .
ابوالفضل جمالی ادامه داد : به دلیل نقش کریدری محور قم – جعفریه و همجنین جایگاه این بخش که از قطبهای مهم کشاورزی – دامداری استان قم می باشد ، پروژه احداث پل طغرود (واقع در کیلومتر ۳۰ محور قم – جعفریه ) از سال ۱۳۹۷ اجرایی گردید .
وی افزود: هم اینک درسطح راههای استان پروژه احداث چند دستگاه پل دیگر درحال مطالعه و اجرا می باشد.
جمالی درخصوص ویژگی های فنی این پل نیز توضیح داد : طول عرشه پل طغرود ۶۰ مترو عرض معبر آن نیز ۱۲متر می باشد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم افزود : این پل دارای سه دهانه بزرگ ۲۰ متری می باشد وسازه آن بصورت یکپارچه، با شمع- ستون و عرشه دال مجوف احداث گردیده است.
وی ادامه داد : پلهایی که سازه آنها یکپارچه وبدون درزانبساط بوده دارای شالوده انعطاف پذیری با شمع می باشند.
جمالی درتکمیل توضیح خود تصریح کرد : احداث پلهای یکپارچه و بدون درز انبساط ضمن آنکه در کاهش هزینه های ساخت و نگهداری موثراست ، موجب کاهش صدا در هنگام عبور وسایط نقلیه و همچنین افزایش درجه نامعیني سازه پل (به دلیل اتصال یکپارچه عرشه به کوله) نسبت به پلهای معمولي میگردد.
وی خاطرنشان ساخت : ازدیگر ویژگی های بهره مندی از این روش دراحداث پل میتوان به افزایش ضریب ایمنی وسایل نقلیه عبوری و کاهش تنش خودرو با سطح که آرامش کاربران رادرپی دارد اشاره نمود .
جمالی هزینه اجرایی این پروژه را بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال واز محل اعتبارات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای عنوان کرد و تصریح نمود : بازه زمانی تکمیل این طرح ۱٫۵ ساله بوده است
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0