نخستین مانور سراسری مراكز 122 آبفای كشور برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در حاشیه «نخستین مانور سراسری آمادگی دفاتر CRM شرکتهای آب و فاضلاب» که همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: این مانور با هدف ارزیابی توان پاسخگویی مراکز ۱۲۲ به حوادث شهری و احصای نقاط ضعف و قوت سامانهها برگزار شد.
وحید بذرافشان با اشاره به اهمیت این تمرین سراسری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هماهنگیهای خوبی که میان همکاران انجام شد، فهرستی از کاستیها و نقاط نیازمند بهبود تهیه شد که قرار است پس از ماه جاری به صورت جدی بررسی و اصلاح شوند.
وی بذرافشان با تأکید بر نقش مهم مراکز ارتباط مردمی در شرایط بحرانی تصریح کرد: تجارب حاصل از این مانور کمک میکند در گامهای بعدی، با نقاط ضعف کمتری مواجه باشیم و خدمات اثربخشتری به مشترکان در شرایط بحران ارائه دهیم.
مدیر دفتر مدیریت بحران آبفای قم در پایان ابراز امیدواری کرد: تداوم برگزاری چنین مانورهایی، زمینهساز ارتقاء آمادگی شرکتهای آب و فاضلاب سراسر کشور در مواجهه با بحرانها و افزایش رضایتمندی مردم خواهد بود.
مدیر دفتر ارتباط با مشتریان شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با اشاره به اهمیت راهبردی مراکز ۱۲۲ در ارتباط مستقیم با مردم اظهار داشت: مراکز ۱۲۲ بهعنوان پیشانی سازمان، نقشی حیاتی در حفظ ارتباط مؤثر با مشتریان دارند و به همین دلیل، شناسایی و برطرفسازی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت این مراکز از اولویتهای جدی ماست.
وی با تأکید بر ضرورت تکرار اینگونه مانورها افزود: اعتماد مردم قم به مرکز ۱۲۲ آبفای قم یک سرمایه ارزشمند است و باید تمام توان خود را بهکار بگیریم تا ضمن رفع مشکلات موجود، با بهرهگیری از ابزارهای نوین، پاسخگویی سریعتر و دقیقتری به مشترکان داشته باشیم.
معارفوند در ادامه با تشریح نقش کلیدی مرکز ۱۲۲ در شرایط اضطراری خاطرنشان کرد: در بحرانهایی مانند قطع آب، مردم بیش از هر زمان دیگری نیازمند اطلاع دقیق از علت حادثه، زمان تقریبی وصل مجدد آب و راهکارهای موقت برای رفع مشکلات هستند.
وی یادآور شد: در چنین شرایطی، مرکز ۱۲۲ مهمترین پل ارتباطی میان مردم و شرکت آب و فاضلاب است و باید بتواند با حفظ پایداری، پاسخگوی مطالبات و نگرانیهای مشترکان باشد.
مدیر دفتر ارتباط با مشتریان آبفای قم اضافه کرد: در جریان این مانور، سناریویی طراحی شد که طی آن با فرض وقوع قطعی گسترده و طولانیمدت آب، عملکرد مرکز ۱۲۲ در پاسخگویی به حجم بالای تماسها، بررسی و ارزیابی شد تا در شرایط واقعی، هیچ خللی در خدمترسانی به مردم ایجاد نشود.
ارسال دیدگاه