مدیرکل آموزش وپرورش قم:

قم از لحاظ سرانه فضای آموزشی از استانهای فقیر کشور به شمار میرود

مدیرکل آموزش وپرورش قم گفت:قم از لحاظ سرانه فضای آموزشی از استانهای فقیر کشور به شمار میرود ویک متر از میانگین کشوری عقب هستیم که مستلزم همیاری بیشتر دولت وخیران مدرسه ساز هست.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،علی رضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان  این مطلب اظهار داشت:با وجود ۳۵۰ خیر مدرسه ساز ثبت شده در استان قم و ساخت ۴۴ مدرسه طی دو سال گذشته باز هم فقر سرانه فضای آموزشی داریم.
وی گفت: طی ۲ سال گذشته ۴۴ مدرسه با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در استان افتتاح شده و ۱۹ پروژه با ۱۶۷ کلاس درس نیز در دست احداث است و همچنین طی این مدت سه مدرسه به همت کنوانسیون بین‌المللی پناهندگان در استان قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲متر مربع است که این فضا در قم ۴/۱ متر مربع است که حدودا یک متر از میانگین کشوری عقب هستیم.
وی با اشاره به تاکید سند تحول آموزش و پرورش در استفاده از شرکای آموزشی، گفت: طی ۲ سال گذشته تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت این نهادها، پویایی این اداره‌کل در استان قم بیشتر شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی طرح امین در مدارس استان، افزود: در قالب این طرح یک دانش‌آموخته حوزوی به کادر تربیتی مدارس افزوده شد که طبق ارزیابی‌های انجام گرفته اجرای این طرح در ارتقای سطح فرهنگی و معرفتی دانش‌آموزان موثر بوده‌است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جهاد تبیین، گفت: در قالب طرح آموزش مربی جهاد تبیین و روایت‌گری دفاع مقدس بیش از ۶۰۰ معلم آموزش داده‌ شده اند.
رحیمی گفت:‌ در دوره متوسطه حدود ۵۰۰ مدرسه وجود دارد که نزدیک به ۱۰۰ مدرسه از آنها متعلق به مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته معدل تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و فنی از میانگین کشوری بالاتر بوده‌است و در رشته معارف رتبه اول کشوری را داریم.