فروش نقدی وقسطی بدون واسطه فرش دستباف در قم

برای حذف واسطه وایجاد رونق در کار بافندگان فرش دستباف استان قم ،عرضه مستقیم وبدون واسطه وفروش نقدی وقسطی فرش دستباف باقیمتی به مراتب پایین تر از بازاردر نمایشگاه دائمی فرش دستباف استان قم صورت گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،مدیر شرکت سهامی فرش استان قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار […]

برای حذف واسطه وایجاد رونق در کار بافندگان فرش دستباف استان قم ،عرضه مستقیم وبدون واسطه وفروش نقدی وقسطی فرش دستباف باقیمتی به مراتب پایین تر از بازاردر نمایشگاه دائمی فرش دستباف استان قم صورت گرفت.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،مدیر شرکت سهامی فرش استان قم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای حذف واسطه وایجاد رونق در کار بافندگان فرش دستباف استان قم ،عرضه مستقیم وبدون واسطه وفروش نقدی وقسطی فرش دستباف باقیمتی به مراتب پایین تر از بازاردر نمایشگاه دائمی فرش دستباف استان قم صورت گرفته ومردم وکارمندان عزیز می توانند با مراجعه به این نمایشگاه ضمن انتخاب فرش دستبافت صد درصد خالص وبارنگ طبیعی قمی که عمر ودوامی بیش از صدسال خواهد داشت،باقیمتی به مراتب پایین تر ازبازار وبا اقساط یکساله از این نمایشگاه خریداری نمایند.
مهدی طاهری نژاد افزود:باتوجه به اینکه در فرش های دستباف ما تنها از رنگ های طبیعی وگیاهی استفاده می شود،دوام وعمر فرش های ما چندین برابر دوام فرش ماشینی است وبرخلاف فرش ماشینی که هرچه از عمرش بگذرد،رنگ وکیفیت آن را از دست می دهد،فرش دستباف ما هرچه از عمرش بگذرد،برکیفیت وزیبایی آن افزوده می شود واگر مردم به قیمت واقعی تمام شده برای آنها دقت کنند ،خواهند دید که خرید فرش دستباف به مراتب باصرفه تر از فرش ماشینی برای آنان خواهد بود.
چون فرش ماشینی خیلی زود ودر اثر چند شستشو کیفیت وخاصیت خود را از دست می دهد درحالیکه عمر یک فرش دستباف دها برابر عمر فرش ماشینی است.
وی با اشاره به ۸۰سال سابقه فعالیت این شرکت در استان قم ،خاطر نشان کرد:تا کنون بیش از ۱۰هزار تخته فرش توسط بافندگان ما تولید شده است که بیشتر آنها صادراتی بوده است.
وی گفت:فعالیت شرکت ما در شهروروستاهای استان قم است وبیش از ۹۰درصد بافندگان ما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند وما سوای اینکه دستمزد جهت کار بافندگی به بافندگان خود می دهیم،درهنگام فروش فرش نیز درصدی از سود آن نیز به حساب آنها واریز می کنیم.
همچنین ما برای کمک به سایر بافندگان فرش استان قم،فرش آنها را به صورت امانی در این مکان به فروش رسانده وتنها با دریافت درصدی اندک حق نمایشگاه،باقی مبلغ فروش آن را به آنان تقدیم می کنیم وبا این کار ،جلوی ضررهای زیاد آنها در هنگام فروش حاصل دسترنج خود در بازار که گاها به ۵۰درصد قیمت واقعی آن هم می رسد،می گیریم.
وی خاطر نشان کرد:درحال حاضر بیش از ۷۰۰بافنده تحت پوشش ما کار می کنند که حدود ۷۰درصد آنها خانمهای خانه دار تشکیل می دهند.
همچنین ما تاکنون بیش از ۸۰دوره کلاس آموزش بهبافی باحضور بیش ارز ۳هزار و۲۰۰بافنده با مشارکت سازمان صنعت معدن وتجارت وسازمان فنی وحرفه ای برگزار نمودیم وبه حاضرین نیز درپایان دوره مدرک فنی وحرفه ای اعطا نمودیم.
طاهری نژاد در ادامه اظهار داشت:باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(دام ظله)مبنی برتوجه به اقتصاد مقاومتی،ما این نمایشگاه فرش دائمی استان را در دی ماه سالجاری باحضور معاون وزیر،استاندار محترم وومدیر عامل شرکت فرش ایران و..در این مکان افتتااح کردیم تا تولید کنندگان فرش دستباف استان بدون واسطه به عرضه تولیدات خود بپردازند.
وما سالیانه حدود ۵۰۰متر فرش دستباف کرک وابریشم که نزدیک به ۴۰درصد آن به سفارش مشتری صورت می گیرد،تولید می کنیم.
وی درپایان افزود:مردم ما بدانند که باخرید هرتخته فرش دستباف،برای چندین نفر در استان که بیشتر آنها از قشر محروم جامعه هستند،ایجاد اشتغال می کنند.
شایان ذکر است که این نمایشگاه در ابتدای خیابان ۳۰متری کیوانفر از سمت خافرج،نبش کوچه یک واقع شده است وساعت کار آن نیز از ۱۰صبح الی ۱۰شب می باشد.
پایان پیام/