فاز اول بزرگ‌ترین شهربازی استان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در بازدید از مراحل پایانی پروژه شهربازی بزرگ بوستان فدک گفت: فاز اول این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حال اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم پیام جوادیان با اشاره به اولویت اجرای پروژه‌های شهری همسو با نیاز و درخواست شهروندان گفت: از ابتدای حضور تیم مدیریت فعلی در شهرداری قم همواره درخواست توسعه اماکن تفریحی و گردشگری یکی از مطالبات مهم شهروندان مطرح بوده است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه اماکن گردشگری و تفریحی در شهر قم ادامه داد: جایگاه شهر قم به‌عنوان مرکز ترویج معارف اسلامی و مجاورت با حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، و پایگاه حضور میلیون‌ها گردشگر ظرفیت بزرگی است که توسعه اماکن تفریحی و گردشگری باعث افزایش طول اقامت مسافران در آن خواهد شد .
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به پروژه‌های گردشگری سازمان در طول چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: باغ پرندگان، سورتمه ریلی، تله سیژ و شهربازی بوستان علوی، شهربازی بزرگ بوستان غدیر، مجموعه گردشگری و رستوران آبی با هم، مجموعه تفریحی و رستوران ایلیات، دم‌نوش خانه و باغ گیاهان دارویی، مجموعه ورزش‌های هیجانی هیرو از جمله پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهرودان قرار گرفته است.
جوادیان همچنین با اشاره به اینکه شهربازی بوستان فدک نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند تصریح کرد: این شهربازی یک مکان تفریحی خاطره‌انگیز و نوستالژیک برای شهروندان قمی محسوب می‌شود و ازاین‌جهت موردتوجه شهروندان است.
وی ادامه داد: پروژه به‌صورت مشارکت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم احداث شده است و تمامی زیر ساخت‌ها و ابنیه قبلی اصلاح و بازسازی شده است که یکی از عوامل به‌تعویق‌افتادن پروژه همین عامل بوده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم عدم استاندارد بودن ابنیه و زیر ساخت‌های قبلی را دیگر عامل تأخیر در بهره‌برداری پروژه دانست و افزود: شهربازی در دوران قبلی بهره‌برداری استاندارد نبود و تمامی تجهیزات آن مستهلک شده بود و با انجام عملیات عمرانی یک شهربازی جدید با تمامی استانداردهای لازم ایجاد شده است.
وی به روند اجرای پروژه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تجهیزات استاندارد مجموعه در حال مونتاژ نهایی است و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی محوطه انجام شده است که امیدواریم اوایل اسفندماه آماده بهره‌برداری آزمایشی شده و تا پایان سال فاز اول این پروژه در اختیار شهروندان قرار گیرد.
جوادیان افزایش قیمت‌ها، نوسانات بازار و قیمت ارز را از دیگر دلایل تأخیر در بهره‌برداری عنوان کرد و افزود: حمایت‌های زیادی از سمت سازمان با مشارکت‌کننده انجام شده است و علی‌رغم مشکلات فراوان و افزایش قیمت‌ها اجرای پروژه ادامه پیدا کرد.
وی گفت: این شهربازی با مساحت ۵۰ هزار مترمربع بزرگ‌ترین شهربازی استان قم خواهد بود و تجهیزات بازی نظیر چرخ و فلاک، فیریزبی، دریاچه مصنوعی و قایق‌سواری، سالن سرپوشیده بازی‌های هیجانی، کافی‌شاپ، رستوران، سالن VR و… است که طی دو فاز به بهره‌برداری خواهد رسید.
جوادیان به سایر امکانات بوستان فدک اشاره کرد و گفت: مجموعه بوستان فدک داری کمپینگ اقامتی زائران، رستوران، شهربازی نمازخانه و مجموعه ورزشی است که این بوستان به‌زودی به‌عنوان قطب جدید گردشگری در شهر قم و مرکز کشور مطرح خواهد شد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم در پایان گفت: سازمان با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوص در حوزه گردشگری و تفریحی حمایت نموده و در حال جذب سرمایه‌گذار به‌منظور توسعه پروژه‌های گردشگری و تفریحی در سایر نقاط شهر بوده که پس از نهایی‌شدن فرایندهای واگذاری به اطلاع عموم خواهد رسید.