درراستای ارتقا ایمنی راههای استان قم اجرا شد:

رفع نقطه مستعد حادثه پیچ امام زاده جعفر ع محور راهجرد- سلفچگان

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان اعلام کرد:درقالب طرحی امانی و بااجرای عملیات ترانشه برداری به ارتفاع و عرض هریک 10 متر، طول مسیر 500 متر و تخلیه بار به میزان 10هزار و 500 تن، نقطه مستعد حادثه پیچ امام زاده جعفر ع ایمن شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، حامد قنبری، سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان از رفع نقطه مستعد حادثه پیچ امام زاده جعفر ع بزرگراه  راهجرد- سلفچگان خبرداد.

وی درتکمیل خبر فوق اظهار داشت: بزرگراه قم- راهجرد و بلعکس از محورهای ترانزیتی کشور می باشد که نقشی مهم درتقسیم و هدایت ترافیک چند استان را دارد.

قنبری افزود: محور راهجرد- قم از ترافیکی ترکیبی و غالبا چشمگیر برخوردارست و به همین دلیل ارتقا ایمنی و سطح سرویس آن درقالب طرحهای پیمانی- امانی، هماره دراولویت اقذامات اداره کل متبوع می باشد.

وی درادامه به موقعیت  بارگاه امام زاده جعفر ع دربزرگراه راهجرد- سلفچگان پرداخت و عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن این بارگاه نورانی در پیچ جاده و ارتفاع پست آن نسبت به جاده اصلی و همچنین عرض کم مسیر، خطراتی را متوجه زائران به هنگام ورود و خروج به این آستانه مقدسه ساخته بود.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان صخره ای بودن مسیر و شیب تند جاده درپیچ را از دیگر مشکلات اجرایی درامر رفع این نقطه مستعد حادثه دانست و تاکید کرد: طی برنامه ای زمانمند درسال گذشته با استقرار نیوجرسی مفصلی درشعاع قوس بیرونی پیچ( مشرف بر آستانه مقذسه) نسبت به ارتقا ایمنی آن اقدام گردید.

حامد قنبری افزود: طی سالجاری نیز درقالب طرحی امانی که از فروردین ماه آغاز گردید، نسبت به اصلاح و ایمن سازی خروجی آستانه امام زاده جعفر ع که به صورت آنتنی بود اقدام شد.

وی توضیح داد: درقالب این طرح عملیات ترانشه برداری درمنتهی الیه پیچ به ارتقاع و عرض هریک ۱۰ متر و طول مسیر ۵۰۰ متر اقدام به عمل آمد.

قنبری حجم  بار حمل شده از عملیات ترانشه برداری را افزون بر ۱۰هزار و ۵۰۰ تن اعلام و تصریح کرد: همچنین طی اجرای این طرح گسترده و چشمگیریک باب تیرپارک احداث، سه دهانه پل تعریض، ۷ تیر روشنایی جابجا و دهها قطعه تابلو و علائم درطول مسیر نصب گردید.

وی اجرای عملیات خط کشی، اجرای رامبل( شیارهای لرزاننده)، تسطیح حریم وشانه سازی را از دیگر آیتم های اجرایی این طرح دانست و یادآور شد: استفاده بهینه ازحجم انبوه ترانشه های جمع آوری شده از محل این پروژه دردیگر قطعات جاده ای حوزه استحفاظی اداره متبوع از ویژگی های این طرح بوده است.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سلفچگان درخصوص  بازه زمانی اجرای طرح گفت: این پروژه امانی طی ۶ ماهه اجرا و تکمیل گردید.

حامد قنبری ضمن تشکر از فعالیت جهادی عوامل اجرایی طرح  که ۱۵  نفر اعلام شد،  تاکید کرد: بیش از ۱۲دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک جهت اجرای این پروژه مورد استفاده قرار گرفت.