دیدار جمعی از فضلای حوزه‌ علميه قم با آیت الله العظمی بشير نجفي

فضلا و محققین شرکت کننده در گنگره امناءالرسل با آیت الله العظمی بشير نجفي از مراجع عظام تقلید عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری دبير گنگره امناءالرسل در این دیدار با ارائه گزارشي از فعالیت های گنگره امناءالرسل گفت:هدف اصلی دبير خانه اين کنگره‌ معرفی عالمان فرهيخته شيعه و آثار علمی و سجایای اخلاقی و عرفانی و نيز سیره و سلوک آنان یه جهان بیگانه از علم نافع و معنویت‌ است‌.
حجت‌الاسلام اسکندری در ادامه با پاسداشت مقام علمی آیت الله موسوي الخرسان گفت: وظیفه حوزه‌ علميه و پژوهشگران آن، معرفي این چهره های ربانی و علمی و نيز آثار آنان به مجامع علمی است‌ که‌ هم اینک نيز با وجود کهولت سن و کسالت جسمی روزی چندین ساعت مطالعه و برنامه مدون علمی دارند
حجت‌الاسلام اسکندری با تقدیر از حمايت های معنوی آیت العظمی بشير نجفي در برگزاری این کنگره‌ خواستار تعاملات علمی حوزه‌ های علميه شيعه به ویژه نجف و قم‌ شد و خاطرنشان ساخت با توسعه تعاملات علمی ابواب جدبد مسائل روز و نيز ضرورت‌ های امروز حوزه‌ های علميه مشخص می شود.
🌼🌼🌼

آیت الله العظمی بشير نجفي
حوزه‌ نجف و قم مهد علم و تهذیب است‌
آیت الله العظمی بشير نجفي در دیدار فضلای قمی شرکت کننده در کنگره‌ امناءالرسل با قدر دانی از تلاش‌های انجام شده‌ در معرفي آثار علمی علمای بزرگ، حوزه‌ علميه نجف را حاصل‌ عطر خوش حرم نوراني امیرالمؤمنین علیه‌السلام دانست و گفت: علم اهل بيت از این آستان مبارک به اقصی نقاط دنيا صادر شده و می‌شود و عالمان تربيت شده‌ در اين وادی نور را باید به‌ دنيا معرفی نمود.
ایشان با قدر دانی از پژوهش های انجام شده در رشته‌های گوناگون در قم توسعه گفتمان های علمی دو حوزه‌ بزرگ قم و نجف و دیگر مراکز علمی شیعی را برای وحدت‌ رویه در پرداختن به مسائل روز دنيا را يک ضرورت‌ دانست.
آیت الله العظمی بشير نجفي،با تاکید بر موسوعه نويسی آثار علمی عالمان،این آثار را حاصل‌ سالها تتبع و تحقیق يک عالم دانست و گفت؛با تدوین اين گونه موسوعه ها آیند گان به عظمت های علمی و سیره و سنت اهل علم و دانش پی خواهند برد