در مدیریت کلان باید رودربایستی‌ها را کنار بگذاریم

معاون وزیر آموزش و پرورش: افراد هستند که مسائل را حل می‌کنند، نه دانش‌ها. واقعیت این است یک بدنه‌ی دانشیِ صامت، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد؛ بلکه افراد هستند که توانایی حل مسئله را دارند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اولین نشست “هم‌اندیشی هسته‌های حل مسئله” در قالب طرح جامع شهید بیاضی‌زاده، با حضور جمعی از اساتید و فضلای حوزه‌‌ علمیه قم، در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار شد.

در این نشست علمی که با عنوان “گامی به سوی تحقّق” برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: بر ما لازم است تا در مورد حل مسائل نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز سهم حوزه‌های علمیه در حل این مسائل و مشکلات، گفتگو کنیم تا به راه‌کار اجرایی برسیم.

وی به نیازمندی‌های انسانی در حوزه‌ی حل مسئله اشاره کرد و افزود: متاسفانه ما افراد و اشخاص را نادیده گرفته‌ایم و نیازمند افرادی با ویژگی‌هایی خاص هستیم که بتوانند درک صحیحی از مسأله و حلّ آن داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: افراد هستند که مسائل را حل می‌کنند، نه دانش‌ها. واقعیت این است یک بدنه‌ی دانشیِ صامت، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد؛ بلکه افراد هستند که توانایی حل مسئله را دارند.

وی که در جمع اساتید و فضلای طرح جامع شهید بیاضی‌زاده سخن می‌گفت، در پایان افزود: ما نیازمند افرادی با ویژگی‌هایی خاص هستیم تا بتوانند درک صحیحی از مسأله و حلّ آن داشته باشند.