آیت الله فاضل لنکرانی:

حفظ انقلاب و دفاع از اصل این نظام و تلاش در راه استمرار آن از اوجب واجبات است

آیت محمد جواد الله فاضل لنکرانی گفت:امروز به عنوان یک امر واضح، حفظ انقلاب و دفاع از اصل این نظام و تلاش در راه استمرار آن از اوجب واجبات است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،سخنان حضرت آیت الله فاضل لنکرانی دامت برکاته
به مناسبت دهه فجرپیروزی انقلاب در پایان درس اصول ۱۶/۱۱/۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
شهادت امام کاظم علیه السلام و مبعث پیامبر بزرگوار حضرت محمد۶ دو مناسبت بسیار مهم پیش روست. اولاً‌ شهادت آن حضرت را به پیشگاه امام زمان (عج) تسلیت و مبعث نبی مکرم اسلام را هم تبریک عرض می‌کنیم.
نکته دوم اینکه ما در دهه فجر انقلاب و در آستانه ۲۲بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم، گرچه با دو سه جمله نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد اما هر چه از عمر بابرکت انقلاب می گذرد ما عنایت خدای تبارک و تعالی به بشر را به سبب این انقلاب بیشتر مشاهده می‌کنیم. امروز بعد از گذشت چهل و چند سال ازپیروزی انقلاب می بینیم قدرتمندان عالم در چه تنگنا و بن‌بست عجیبی قرار گرفته اند که من همیشه می‌گویم اگر خدای ناکرده این انقلاب نبود امروز ابرقدرتها با ملت‌های دنیا چه می‌کردند؟‌ جنایات‌شان هزاران برابر شده و از دین، اخلاق، انسانیت، حقوق و … هیچ اثری نبود. قبل از پیروزی انقلاب بزرگان ما می‌فرمودند از اسلام جز اسم چیزی باقی نمانده ولی اگر این انقلاب نبود هیچ اسمی از انسانیت هم نمی ماند که قرائن و شواهد این مطلب بسیار روشن است. این انقلاب سدّی مستحکم و تو دهانی محکمی شد بر ظالمین و ابرقدرتها که در رأس‌ آنها آمریکای پلید و اسراییل جنایتکار قرار دارد ، چه نعمتی از این بالاتر و چه برکتی از این بیشتر؟
البته در داخل مشکلات فراوانی داشته و داریم که علل بیرونی و داخلی زیادی دارد، بی کفایتی‌ها و زیاده خواهی ها بار سنگینی از مشکلات بر دوش مردم شریف ما گذارده است، ولی وقتی به کلان قضیه نگاه می‌کنیم با وجود همه سختی ها انقلاب ما به پیش می رود و ثمرات آن قابل چشم پوشی نیست. این استقلالی که ایران عزیز ما دارد به طوریکه تمام تصمیمات را خود ملت و مسئولین آن تصمیم می‌گیرند و کشور را اداره می‌کنند بسیار ارزشمند و گرانبهاست.
امروز به عنوان یک امر واضح، حفظ انقلاب و دفاع از اصل این نظام و تلاش در راه استمرار آن از اوجب واجبات است، من به عنوان یک طلبه بر این تکلیف هیچ تردیدی ندارم و صدها دلیل بر این مطلب وجود دارد. باید این انقلاب را که عنایت خداست حفظ کنیم، باید تلاش کنیم مشکلات برطرف شود، باید تلاش کنیم استمرار پیدا کند. یکی از راه‌های استمرار انقلاب، حضور پر شکوه در انتخابات است که من مکررا در این باره صحبت کرده و باز هم خواهم کرد، ولی در این چند روز که مسئولین محترم حوزه به عنوان جهاد تبیین از فضلا خواسته‌اند تبلیغ بروند تلاش کنید دستاوردهای انقلاب را تبیین کنید، دشمنی‌ها و توطئه های دشمن و خیانتهای خیانت کاران را بگوئید، خدمات نظام را بیان کنید تا مردم احساس کنند که مسئولین کلان واقعاً دلسوز آنها هستند. البته قوه قضاییه و مسئولین اطلاعاتی باید تلاش کنندعده‌ای که مشغول خیانت و اختلاس در این نظام برآمده از خون پاک شهیدان والامقام هستند را به سزای اعمالشان برسانند.امروز برای از بین بردن این نظام دست‌های پلید فراوانی در کار است و ما باید مراقب باشیم.
ان شاء الله به دعای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و همت مسئولین، به برکت خون شهدا و به نفس گرم و الهی معمار کبیر انقلاب امام خمینی رضوان الله تعالی علیه که سر سوزنی هوای دنیا در او نبود این انقلاب هرچه بیشتر به اهداف و آرمانهای مقدسش نزدیکتر شود. این نظام امانت آن امام عزیزی است که فقط برای اسلام فریاد زد و درجات اخلاصش فوق تصور من و شماست.ان شاء‌الله از این امانتی که امام و شهیدان به ما سپرده اند خوب امانتداری کنیم.