به مناسبت دهه تولیدی و تجارت انجام شد:

تقدیر استاندار از رئیس سازمان صمت استان تهران

علیرضا فخاری استانداری تهران با تقدیم لوح سپاس از زحمات مهندس سیجانی تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران: در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران و به مناسبت دهه تولید و تجارت عليرضا فخاری با تقدیم لوح سپاس از زحمات مهندس سیجانی تقدیر و تشکر نمود.

مهندس سیجانی در همایش بزرگداشت روز صنعت ومعدن :

توسعه واحدهای صنعتی، احیاء واحدهای راکد، حفظ واحدهای موجود و استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی از مهمترین برنامه های ما در سالجاری می باشد

مهندس سیجانی در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن با ارائه گزارشی از روند انتخاب صنعتگران و معدنکاران نمونه استان گفت: بر اساس شاخص های تعیین شده اعم از دانش بنیان بودن، صادارت محوربودن، هم سو با محیط زیست بودن و … درکمیته استان متشکل از اعضاء خانه صنعت، معدن تهران، خانه صنعت و معدن جوانان، شرکت شهرکهای صنعتی، اتاق بازرگانی تهران ۴۱واحد صنعتی دربه عنوان نمونه انتخاب شدند.

مهندس سیجانی در مراسمی که روزیکشنبه مورخ ۱۷/۴/۱۴۰۲ با حضور مسئولین کشوری و استانی در محل همایش های صدا و سیما برگزارشد اظهار داشت: دراستان تهران که یکی از بزرگترین استان های صنعتی کشورمی باشد، بالغ بر ۱۰هزار واحد صنعتی با اشتغال مستقیم ۴۶۰هزارنفر و با سرمایه گذاری ۱۶۵هزار میلیارد تومان وجود دارند که حدود ۱۰هزار واحد درمقیاس صنعتی اما درقالب صنفی مشغول به فعالیت می باشند که صادرات محور بوده و توانایی ایجاد اشتغل وفراهم کردن ارزش افزوده را برای استان دارند که این سازمان درنظر دارد با همکاری استاندار محترم و بررسی قوانین نسبت به رفع مشکلات این واحدها اقدام نماید.

رئیس سازمان صمت درادامه گفت: با توجه به اسناد بالادستی و آمایش سرزمین استان و محدودیت در سرمایه گذاری ، این سازمان درصدد است تا با همکاری استانداری و تعیین مشوق هایی برای جذب سرمایه گذاری در واحدهای دانش بنیان و صنایع مجاز اقدام و به سمت و سوی توسعه واحدهایی که تکنولوژی محور باشند ، آلایندگی محیط زیست نداشته باشند برود.

مهندس سیجانی همچنین به منظور توسعه واحدهای موجود گفت: طی یکسال ۲۹۰واحد با سرمایه گذاری ۴۶۵۰میلیارد تومان و اشتغال ۱۸هزار نفر دراین استان توسعه پیدا کرده که درمقایسه با سال قبل در سرمایه گذاری رشد ۸۲درصدی و از نظر اشتغال رشد۹۴درصدی را داشته است.

وی درادامه، بازسازی ونوسازی واحدها را مهم برشمرد وگفت: یکی از برنامه های ما در استان، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی است که باید حمایت ویژه برای واحدهایی که تکنولوژی بروزدارند انجام شود.

رئیس سازمان صمت با اشاره به ظرفیت خالی بعضی از واحدهای صنعتی که درآنها سرمایه گذاری انجام شده گفت: به دو طریق می توان از ظرفیت خالی واحدها استفاده کرد: ۱-با تامین نقدینگی و مواد اولیه و مدیریت خود مالک واحد صنعتی ۲- ازسرمایه گذار دیگر که پروانه بهره برداری داشته و با برند خودش می تواند ظرفیت آن واحد صنعتی استفاده کند.