مدیردرمان تامین اجتماعی قم:

بزرگترین معضل مراجعین به بیمارستان امام رضا،نبودحمل ونقل شهری هست

مدیردرمان تامین اجتماعی قم گفت:هم اکنون بزرگترین معضل مراجعین به بیمارستان امام رضا(ع)تامین اجتماعی قم،نبود راه دسترسی مناسب ونبود حمل ونقل شهری هست که مستلزم عنایت وهمکاری بیشتر شهرداری قم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم،دکترسیدمهدی محصل ظهر امروز در گفتگو باخبرنگاران به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت:هم اکنون بزرگترین معضل مراجعین به بیمارستان امام رضا(ع)تامین اجتماعی قم،نبود راه دسترسی مناسب ونبود حمل ونقل شهری هست که مستلزم عنایت وهمکاری بیشتر شهرداری قم است.

وی گفت: قم ۸۲۶ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد که بیش از ۵۸ درصد جمعیت یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفری قم را تشکیل می دهند و در چهار مرکز درمانی تامین اجتماعی شامل بیمارستان امام رضا(ع)، ۲۲ بهمن، بوعلی و غرضی به آنان خدمات ارائه می شود که این مراکز پاسخگوی نیاز بیمه شده های استان قم نیست لذا با ۸۰۰ مرکز درمانی قرارداد منعقد شده ‌تا خدمات بیشتری ارائه شود.

سید مهدی محصل افزود: مهمترین دستاورد ما در بهار سال جاری کسب درجه ارزشیابی یک در ارزیابی اعتباربخشی بیمارستانی و سپس کسب ایزو ۴۵۰۰۱ در خصوص ایمنی و سلامت شغلی بود.

وی گفت: در بخش توسعه بخش ویژه نیز شش تخت به بخش مراقبت های ویژه و شش تخت به بخش نوزادان اضافه شد که برای آن هشت میلیارد تومان هزینه شد.

تشکیل ۵۰ هزار پرونده برای شناسایی بیماری های مزمن در قم

وی بیان کرد: یکی از اهداف سازمان تامین اجتماعی نگاه پیشگیرانه است که دراین راستا کلینیک های بیماری های مزمن را به منظور شناسایی بیماران دیابتی و دارای فشار خون دایر و سال گذشته بیش از ۵۰ هزار پرونده تشکیل شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: غربالگری بیماری های شایع از دیگر اقدامات بود که در آقایان روده بزرگ و در بانوان سرطان سینه بسیار شایع است و با غربالگری در مراحل مقدماتی بیماری، از تبعات سنگینی جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: دو میلیون و ۴۲۰ هزار بار مراجعه سرپایی در مراکز تامین اجتماعی قم به ثبت رسیده که تنها ۱۱ هزار بار بستری داخل بیمارستان امام رضا(ع) انجام شده است.

وی با اشاره به پایین ترین میزان ‌مرگ و میر کرونایی در بیمارستان امام رضا(ع)، عنوان کرد: میانگین فوت در کشور ۱۱ درصد و در این بیمارستان هفت درصد بود

محصل اظهارکرد: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد عمل های بزرگ و به طور کلی ۴۲ درصد اعمال جراحی دراین بیمارستان به نسبت ایام کرونا رشد داشت.

حذف کامل نسخه کاغذی در قم

وی بیان کرد: توسعه نسخه الکترونیک در سال ۱۴۰۱ به ۶۰ درصد و در سال ۱۴۰۱ به ۹۶ درصد رسید و در سال ۱۴۰۲ با قطعیت می گویم نسخه کاغذی در قم نداریم.

پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف قرارداد

وی درخصوص تاخیر در مطالبات مراکز درمانی نیز گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان مطالبه مراکز درمانی پرداخت شده است.

۴۴ بیمه شده بالای ۶۰ سال در قم رایگان درمان شدند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم اظهارداشت: طبق مصوبه درمان رایگان بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در کشور، از سال گذشته تاکنون ۴۴ نفر رایگان درمان شدند و تاکنون ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آنان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۵۷ میلیارد تومان برای بیماران سخت و صعب العلاج پرداخت شد و از ابتدای سال جاری نیز ۵۷ میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان به این امر اختصاص یافت.

وی افزود: در حوزه ناباروری نیز سه میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان و در حوزه خارج از تعهدات سازمان نیز نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

درمانگاه تامین اجتماعی قم تا دو ماه آینده کلنگ زنی می شود

این مقام مسئول حوزه درمان استان قم گفت: درمانگاه بیمارستان تامین اجتماعی قم با متراژ سه هزار متر تا د ماه دیگر کلنگ زنی و تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد و هم اکنون عوارض شهرداری پرداخت و نقشه برداری آن انجام شده و به محض تامین اعتبار عملیات عمرانی آن آغاز می شود.

وی اظهارداشت: سه اتاق «ال دی آر» یا اتاق ویژه زایمان به بیمارستان امام رضا(ع) اضافه می شود که استانداردهای رضایتمندی مادران را ارتقا می دهد.

وی افزود: «ام آی آر» نیز یکی از نیازهای اصلی بیمه شده ها هست که به منظور رفاه حال بیمه شدگان مجوز خرید آن دریافت و موافقت های اولیه انجام شده و امیدواریم این خدمت سال آینده در بیمارستان امام رضا(ع) ارائه شود.

دندان به بحث امنیتی تبدیل شده است

محصل درخصوص کمبود دندانپزشک در مراکز درمانی تامین اجتماعی قم نیز اظهارداشت: تعرفه گذاری متفاوت بخش خصوصی و مراکز درمانی تامین اجتماعی که حدود شش برابر بخش دولتی است سبب شده تا کمتر دندانپزشکی رغبت کند در مراکز دولتی فعالیت کند و برخی دندانپزشکان با ما لغو همکاری کردند؛ این سیاست گذاری غلط باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: مراکز تامین اجتماعی در قم درمجموع ۱۳ خدمت دندانپزشکی را ارائه می دهند و نیاز است تا بیمه مرکزی به این حوزه ورود کند.

وی گفت: هم اکنون در دو مرکز تامین اجتماعی به صورت ناقص خدماتی ارائه می شود؛ یک دندانپزشک رسمی در درمانگاه غرضی و یک داندانپزشک قراردادی در مرکز ۲۲ بهمن و بیمارستان امام رضا سلام الله علیها به صورت تناوبی فعالیت می کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم تاکید کرد: دندان هم اکنون بحث امنیتی پیدا کرده زیرا کسی که دندان سالم نداشته باشد دچار سوء تغذیه می شود و تبعات دیگری به دنبال خواهد داشت و باید تدبیری دراین خصوص اندیشید.

زیرمیزی نیازمند برخورد قاطع سازمان های نظارتی است

وی در ادامه اظهارداشت: یکی از آفت های جامعه پزشکی بحث کثیف زیرمیزی است که نیازمند برخورد قاطع سازمان های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بازرسی و… است.

با کمبود پزشک متخصص در حوزه آندوسکوپی مواجه هستیم

وی گفت: هشت پزشک داخلی در بیمارستان امام رضا مشغول به فعالیت هستند اما تنها یک پزشک مجوز انجام آندوسکوپی را دارد و سه روز در هفته مشغول خدمت رسانی است و با کمبود پزشک متخصص در حوزه آندوسکوپی مواجه هستیم.

محصل افزود: دستگاه کولونوسکوپی بیمارستان هم دچار مشکل شده که برای تعمیر به تهران فرستاده شده و به تبع آن نوبت ها طولانی تر شده لذا درخواست خرید یک دستگاه دیگر داده شده که امیدواریم با آن موافقت شود.

 تسهیل راه دسترسی به بیمارستان امام رضا رسالتی بر دوش مدیران شهری

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی به این بیمارستان دشوار است و شهرداری می گوید راه دسترسی از نظر اقتصادی صرفه ندارد، گفت: این اقدام یک تعهد اجتماعی بر دوش مدیران شهری است و ما پیشنهاد دادیم یک ایستگاه اتوبوس اضافه کنند و اتوبوس هایی که به سمت شهرک پردیسان می روند ابتدا به این بیمارستان و سپس به راه خود ادامه دهند که نهایت پنج دقیقه با تاخیر می رسند.

وجود کارخانه های آلاینده در اطراف بیمارستان امام رضا(ع) معضلی چندین ساله

وی بیان کرد: اطراف بیمارستان امام رضا(ع) کارخانه های آلاینده ای وجود دارند که مجبور هستیم فیلترهای تهویه هوا را مرتب تعویض کنیم درصورتی که این منطقه شهری است و وجود کارخانه های شن و ماسه و سنگ کوبی در آن غیرمجاز است و آن ها باید به بیرون از محدوده شهری انتقال پیدا کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

افزایش ۴۴۴ دارو به تعهدات تامین اجتماعی

وی درمورد تعهد دارویی تامین اجتماعی نیز گفت: ۱۲۴۴ دارو تحت پوشش تامین اجتماعی بود که در سال جاری ۴۴۴ دارو به تعهدات تامین اجتماعی اضافه شده است