مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت:

برند تک درخت به سمت جهانی شدن حرکت می‌کند

مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت گفت:برای اولین بار با رویکرد علمی و تخصصی پا به عرصه تولید محصولات چوبی گذاشتیم/ برند تک درخت به سمت جهانی شدن حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت گفت: مبدع مجموعه‌ای هستیم که موفق شدیم در حوزه صنایع چوب با تکیه بر روش‌های علمی و نوین، تمام فرایندهای طراحی و تولید را انجام دهیم؛ لذا توانسته‌ایم در شش حوزه تخصصی، نیازهای موجود در حوزه چوب را فراهم کنیم.

در شرایطی که شدیدا دچار بی‌ثباتی اقتصادی و انواع تحریم‌ها هستیم، تولید یکی از کلیدهای بزرگ حل مشکلات و حرکت در مسیر ثبات اقتصادی است و باتوجه به اهمیت این موضوع چند سالی است که تولید در شعارهای سال محوریت دارد.
البته در حوزه تولید توجه به برخی موارد باعث بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری می‌شود که نیازسنجی، به‌روز بودن و تکیه بر علم و فناوری، در کنار استفاده از تجارب عملی، ازجمله آن‌ها به شمار می‌آید.
محمد پاشایی در تبریز زاده شد و در ادامه مسیر طلبگی به قم مهاجرت کرد و در این شهر هدف تازه‌ای را در حوزه تولید و اشتغال‌زایی در پیش گرفت تا با تلاش بی وقفه فعالیت‌هایش گرهی از مشکلات موجود جامعه باز کند، در ادامه گفت‌وگو با این کارآفرین و فعال اقتصادی خوش ذوق و خلاق را خواهیم خواند.
فعالیت شش خط تولید تخصصی
محمدپاشایی درباره حوزه فعالیت خود اینگونه عنوان کرد: از حدود هفت سال پیش فعالیت اقتصادی را در زمیه صنعت چوب آغاز کرده و این کوشش همواره در مسیر توسعه بوده و در حال حاضر در زمینه‌های مختلف طراحی، تولید و اجرای دکوراسیون چوبی مسکونی، اداری، تجاری و همچنین در حوزه محصولات دکوراتیو چوبی، انواع درب داخلی، سرویس خواب و محصولات رنگ و ممبران فعالیت داریم.
مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت ادامه داد: “تک درخت” دارای شش خط تولید مجزا است که هر کدام در یک حوزه تخصصی فعالیت دارند و فضای انبار نگهداری مواد اولیه و محصولات تولیدی نیز بصورت جداگانه تعبیه شده است؛ البته در ابتدا تنوع و ظرفیت خطوط محدود بود و رفته رفته کار را توسعه دادیم.
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از خدمات شرکت مختص تولید انواع کابینت است و محصولات دکوری ام دی اف با طرح‌های به‌روز و متناسب با سفارش و دلخواه مشتری تولید می‌کند، یکی دیگر از خطوط تولیدی نیز به تولید سرویس خواب اختصاص یافته و در آن انواع تخت‌های تاشو و کم‌جا تولید می‌شود.
پاشایی بیان کرد: سیسمونی چوبی و سرویس خواب کودک و نوجوان، درب‌های داخلی ساختمان، انواع دکور و کتابخانه‌های چوبی و دکوراسیون ساختمان و آلاچیق‌های چوبی از دیگر محصولات تولیدی ما است، هرچند تولیدات ما منحصر در این موارد نیست و محصولات دست ساز چوبی مانند انواع ظروف پذیرایی، کوکسای، سینی، محصولات روستیک و دکوراتیو و همچنین محصولات منحصر به فرد با چوب طبیعی هم در این مجموعه تولید می‌شود که گزینه‌هایی مناسب برای استفاده در منزل، محل کار و همچنین هدیه و یادگاری هستند.
تولید صنایع چوب با تکیه بر دانش روز
وی با بیان اینکه چهار مهندس معمار و هفت طراح تحصیل‌کرده در مجموعه “تک درخت” مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی برای ۳۶ نفر به طور مستقیم و ۴۵ نفر به صورت غیرمستقیم در سطوح مختلف اشتغالزایی کرده است.
مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ما این است که اولین مجموعه‌ای در استان هستیم که با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی و سفارشی شده فرآیندهای تولید را پیش می‌بریم و همچنین فروش شرایطی و قسطی نیز جزئی از مزایای این مجموعه است.
وی با بیان اینکه در شرایط موجود که قدرت خرید عموم هموطنان تا حدود زیادی کاهش یافته است، سعی‌مان بر این بوده تا حامی مشتریان خود باشیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه اقشار مختلف امکان استفاده از محصولات تک درخت را داشته باشند، فروش با شرایط و اقساط دلخواه را در شبکه فروش به کار گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه افراد می‌توانند برای منازل خود از تولیدات ما بهره ببرند امکان همکاری با انبوه‌سازان در پروژه‌های ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری نیز وجود دارد، ضمن اینکه دکور و محصولات مورد نیاز ادارات هم در این مجموعه تولیدی ساخته می‌شود.
برند تک درخت به سمت جهانی شدن حرکت می‌کند
وی با اشاره به توسعه فعالیت صنایع چوبی تک درخت گفت: در حال حاضر مجموعه تولیدی ما در شش سالن و به مساحت یک‌هزار و پانصد متر مربع به صورت تخصصی، مشغول فعالیت است و برای ۸۱ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده که با طرح توسعه این میزان بین سه تا چهار برابر افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت ادامه داد: در چند ماه آینده در راستای طرح توسعه در شهرک صنعتی مستقر می‌شویم و این زمینه ایجاد می‌شود تا شیوه تولید تغییر کرده و آمار و کیفیت آن‌ها نیز ارتقا یابد، واحد تحقیق و توسعه، تیم کارشناسی و مشاوران مجموعه همواره در حال برنامه‌ریزی برای فعالیت خودرا متوقف کنند.
مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت یادآور شد: کارخانه تولیدی تک درخت در شهرک صنعتی ثامن الائمه علیه‌السلام، فاز دو، کوچه ۱۹ واقع شده و مشتریان و همکاران می‌توانند با مراجعه به نمایشگاه مرکزی شرکت واقع در بلوار شهید کبیری یا تماس با شماره ۰۲۵۳۷۲۰۹۴۴۴ و همچنین دفتر خدمات تخصصی کابینت واقع در سایت تخصصی خدمات صنایع چوب با شماره ۰۲۵۳۷۲۱۲۶۵۶ با این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

ارتقاء کمی و کیفی و بهبود مدیریت فرآیندها با روش‌های سیستماتیک هستند.
توجه به فعالیت تخصصی تبلیغاتی در فضاهای مجازی
وی تاکید کرد: یک بخش مهم تولید وابسته به فروش است؛ لذا در کنار شرکت در نمایشگاه‌ها و کانال‌های عمومی فضای مجازی، متناسب با نیاز‌های روز به بسترسازی در فضای مجازی نیاز داریم تا فروش را افزایش دهیم و توسعه به صورت واقعی و عملی تحقق یابد.
پاشایی بیان کرد: با توجه به تنوع خدمات و محصولات ما، در فضای مجازی نیز برای هر بخش فعالیت و صفحه جداگانه ایجاد کرده‌ایم، همچنین در راستای اینکه زمینه‌های ورود به بازارهای جهانی را فراهم کنیم در پی ترجمه www.takderakht.co به چند زبان رایج جهان هستیم.
وی ادامه داد: ظرفیت بازارهای جهانی بسیار عظیم است و بویژه کشورهای همسایه مشتریان خوبی هستند و از تولیدات ایرانی استقبال می‌کنند، به همین دلیل به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای صادرات هستیم؛ زیرا صادرات از مولفه‌های اصلی در طرح‌ توسعه تک درخت است.
مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت بیان کرد: یک تیم فروش با کارویژه‌های مختلف برای توسعه بازار در اختیار داریم و درحال توسعه زیرساخت‌ها هستیم تا بتوانیم از طریق ارتباط‌گیری با بازارهای فروش میزان تقاضا برای تولیداتمان را افزایش دهیم.
پیگیری اخذ مجوز واردات مواد اولیه
وی با اشاره به فعالیت های تبلیغاتی شرکت گفت: برای تصویربرداری از محصولات، آتلیه‌ای در درون مجموعه تدارک دیده شده و از تمامی تولیدات و سفارش‌های مشتریان عکس‌برداری شده و پس از ویرایش در صفحات مجازی مربوطه بارگذاری می‌شود.
پاشایی عنوان کرد: در راستای توسعه شرکت و کاهش هزینه تمام شد محصولات، در پی اخذ مجوز واردات مواد اولیه هستیم تا به صورت مستقیم بخش‌هایی از مواد اولیه که در داخل تولید نمی‌شود را توسط مجموعه خود وارد کنیم.
برخی سیاست‌گذاری‌ها به ضرر تولید است
وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در حوزه تولید گفت: ظرفیت تولید کم نیست؛ اما به دلیل وضعیت اقتصادی جامعه، تورم و عدم بی ثباتی قیمت‌ها، مشتریان امکان خریدشان کاهش یافته است و در چنین شرایطی ما نیز مجبور به فعالیت با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی خود هستیم که این امر برای یک تولیدکننده فاجعه بزرگی است.
مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت ادامه داد: وضعیت بازار، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و قدرت خرید روند نزولی داشته و نوع سیاست‌گذاری‌ها نیز به ضرر تولید است.
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مالیات باید به امور زیربنایی تولید محصولات داخلی اختصاص یابد، عنوان کرد: تاکید رهبری بر ممنوعیت واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند زمینه مناسبی برای فروش محصولات است، فراهم کردن زمینه تولید داخلی و رسیدن به فضای رقابتی و در نتیجه ارتقای کمی، کیفی و تنوع تولیدات از رسالت‌های حکومت است و باید برای آن تمهیداتی درنظر داشته باشد.
برخی می‌گفتند طلبه را چه به تولید و کارآفرینی
این فعال اقتصادی اضافه کرد: رهبری با بیان اینکه اشتغالزایی جهاد اکبر است حوزه رسالت ما را مشخص کرده‌اند؛ از این رو علی‌رغم محدودیت‌های موجود قاطعانه به این حوزه ورود پیدا کردم.
پاشایی ادامه داد: خانواده‌ام در آذربایجان شرقی پیشینه فعالیت تولیدی دارند اما در شهر قم، در ابتدای راه یک طلبه بودم و با نقطه نظرات متفاوتی مواجه شدم، برخی تمسخر کرده و می‌گفتند یک روحانی و طلبه را چه به تولید، برخی نیز نه تنها استقبال کردند بلکه برای حمایت از توسعه کار ما آبرو هم گذاشتند و راهنمایی و مشاوره دادند.
وی کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان دانست و عنوان کرد: اهالی تولید دلال و یا سرمایه‌دار نیستند که منابع زیادی داشته باشند و از این رو نقدینگی کافی ازجمله دغدغه‌های ما است.
از مسئولین انتظاری جز تصمیم کارشناسی نداریم
مدیرعامل صنایع چوبی تک درخت گفت: هیچ انتظاری از مسئولین نداریم؛ به این معنا که انتظار نداریم کار خاصی برای ما انجام دهند اما باید علم و تخصص تولید را داشته و زیرساخت‌ها را تامین کنند.
وی ادامه داد: مسئولین باید کارشناسی شده ضوابطی وضع کنند که مسیر تولید را هموارتر کند نه اینکه شرایطی ایجاد کنند که دست و پا گیر و مانع توسعه تولید باشد، درواقع مسئولین نباید به جای مانع زدایی، مانع زایی کنند.
برخی مسئولین هنوز تورم را باور نکرده‌اند
وی افزود: نیاز داریم ضوابط برای هر صنف مطابق با شرایط آن باشد و گاهی یک دستورالعمل کلی برای همه پاسخگو نیست و گاهی برخی ضوابط، مشتری‌ها را از ما می‌گیرد، در برخی موارد عملکردها به گونه‌ای است که گویی مسئولین باور نکرده‌اند تورم تا ده برابر افزایش یافته و امکان پرداخت اقساط شش ماهه وجود ندارد.